Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst vil jeg si at jeg er NY her på forumet.

Har en BMW 730d 2001 model som er litt rar for tiden...

Ved vanlig kjøring, så går motoren PERFEKT, girer perfekt Osv.

Så fort jeg trykker litt ekstra på gassen, så skjer det!....

Bilen begynner å "FUSKE" mister draget, girer ikke og stopper maksimalt på turtalldraget...?

Har hat bilen på feilsøking hos Bilia Drammen, og dem fant ut at Katalysatoren min var tett og defekt LMM?.. Byttet det, men har ikke blitt noe bedre?...

Ide anyone?.......

Skrevet

Kan være du må bruke kode/diagnoseutstyr til å slette adapsjoner o.l.

Ellers vil ikke den nye massemåleren virke bedre enn den forrige.

Skrevet

Hei

Jeg fikk noe av samme symptomene. Fant feilkoder på flere følere, bl.a lmm/laddetykkmåler/atmosfæretrykk???. Det viste seg at flere vakumslanger var morkne, minst en var slitt av. Jeg kjøpte inn ett par meter 3,5mm vakumslange og skiftet de jeg kom til (de andre blir skiftet ved neste anledning).

ojo

Skrevet

Få sjekket matetrykket til høytrykkspumpa, den sitter under førersetet ca. (Fødepumpa/matepumpa)

Denne starter med en gang du slår på tenningen, den kan dure ganske mye om den er dårlig (men ikke nødvendigvis)

Trykket skal være mellom 3,5 til 4 bar på tomgang, og skal ikke synke når en gir gass (på tomgang).

Vis denne er dårlig vil bilen fuske og miste draget ved mye gass.

Utrolig vis dem ikke har sjekket dette!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Skrevet

Takk for svar, men jeg går mer i mot at det er overtrykk som er problemet?... Bilen går jo perfekt helt opp til 3000, men etter det skjer det noe... Bilen går fortsatt, men Veldig sakte og vil ikke ikke nå max turtall....

Skrevet

Har vært plaget av dette selv.

Den går selvsagt helt fint når man kjører normalt, da er det nok trykk. Men med en gang man gasser og motoren trenger mer diesel så leverer ikke pumpa nok, og den begynner og rykke og miste kraft.

Når dette skjer bør du slippe gassen med en gang, og ikke prøve og tvinge den opp på turtall.

Hadde jeg vært deg, ville jeg vertfall sjekka trykket for og utelukke det.

Skrevet

Falut å si! Men har så lite peiling på pumper og motor deler, så hadde vært fint om du kunne forklart meg hvordan jeg sjekker trykket? Evt. så betaler jeg for å få fram feilen....

Skrevet

Kan legge inn at jeg har byttet dieselpumpa i tanken, det kommer opprinelig fra en 740D Men har samme dele nummer.. Har det noe å si tru?

Skrevet

Nei det skulle ikke ha noe og si vil jeg tro.

Om du får noen til og koble på diagnose apparat og lese live data så finner du fort ut av trykket.

Mange på forumet her som har slikt selv som sikkert kan hjelpe deg. :)

Skrevet

Har lest litt på forumet og funnet ut at "bj0rnar88" har hatt samme problem som meg... Han har visst byttet en trykksensor så var bilen gull å kjøre igjen.. Du har ikke peiling på hvem trykksensor det kan være?

Er greit å få det i orden med tanke på at jeg snart skal på langtur på 8000 km :-)

Skrevet

Takk for tipsenen jeg har fått fra dere... fødepumpa er nok ikke gående.. og ingen sensor kom opp på diagonose.. nappet ut kabelen som går inn på diesel filter beholderen, og der ble bilen god igjen! Så nytt dieselfilter beholder er bestilt!!!!!:-D happy.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...