tambur4 Skrevet Mars 17, 2013 Share Skrevet Mars 17, 2013 Jeg har en E28 528i 1982-modell som aldri er understellsbehandlet. Bilen er kun sommerkjørt (80.000km) og det er ikke (!) rust på den. Hva bør jeg gjøre angående understellsbehandling? Bilen skal kun brukes på sommeren, og helst bare i fint vær. Men noe kjøring i regn må påregnes på helgeturer.. Hva anbefales? Olje eller tectyl? Eller hva finnes av andre muligheter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer740 Skrevet Mars 17, 2013 Share Skrevet Mars 17, 2013 ville anbefalt olje på en så gammel bil. har svært god erfaring med olje og kan anbefale denne gjengen: www.antirust.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngve_bmw Skrevet Mars 18, 2013 Share Skrevet Mars 18, 2013 Styr i alle fall klar tectyl, det tørker og legger seg som en fast hinne. Det kan komme vann inn og da holder tectylen fuktigheten inne og bilen ruster i hel det uten at du ser det. Har i grunn bare negative erfaringer med olje også, men det kan være jeg fikk en dårlig oljebehandling. Olje i kanalene på min fars XR3i gjorde i alle fall at bilen luktet noe helt jæ*lig og det rustet alikevell hull etter et par år. Personlig foretrekker jeg tuff-kote dinol, har fungert som smurt på både min og min fars biler. I motsetning til tectyl tørker det ikke helt, og man får derfor ikke problem med at fuktighet trenger inn og beholdes. MEN dette er jo bare mine meninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Mars 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2013 tror jeg satser på olje.. Takk for svar:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå