Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå hatt vår E65 2007 i 3 uker, hvorav di siste to ukene har vært grusomt!

Når jeg starter bilen på morgenen står lydhornet på.Det kan starte å stoppe hundre ganger på et par mil, men kan som regel stanses ved å trykke rattet.

Problemet starter allerede når nøkkelen settes i. Dette er dog bedre enn å kjøre helt keyless.

Som regel er den mindre "klikk" på kjøretur nr 2 eller tre den dagen og tuter da gjerne ikke ved start og heller "bare" innimellom.

SÅ, kan noen komme med råd til en fortvilet jente?

Skrevet

Hehe ringte verkstedet ista og dem snakket om å koble ut fra rattet :-0

Lager mye lyd for å være såååå godt gjemt! Men dersom jeg tar sikringen, er det ikke da mere som forsvinner? Huff vant til en 03 E39 530 som litt eldre i elektronikken kan du si hehe ;-)

Skrevet

Sikker et problem med den såkalte "clock spring" overføringa til rattet. Da vil du snart også få opp feil på airbag. Dette kan leses på diagnose. Går tuten av/på ved ratt utslag?

Skrevet

er nok mest sansynlig noe med sleperingen til rattet TIPPER JEG. du kan jo f.eks ta av airbagen og koble fra tuta der. men ville fått det sjekka. hva om du krasjer også virker ikke airbagen f.eks

Skrevet

Har nå koblet dem av foran i front, men dette er såklart bare midlertidig! Meen dette med rattet som dere nevner høres ikke bra ut, vil jo ikke tukle med noe som kan gå utover sikkerheten..Den blir gjerne verre ved fullt rattutslag (snur på en plass feks) men den tuter ALLTID når jeg starter den på morgenen og da kan den komme å gå med allt fra 10 sekunders mellomrom til 15 minutters mellomrom hele veien til jobb (5 mil) hjem fra jobb er den bedre og gjerne da ikke når jeg starter den heller..Hvis det er disse ringene i rattet, hvordan løser man dette da? Tuuusen takk for gode råd og engasjement:-)

Skrevet

har bare hørt om en feil på de jeg da. de va en e39 el noe. nå er jo ikke sikkert det er den som er synderen heller da men:)

Skrevet

E65 har "som regel" feil i kontantplaten fra rattet til rattstammen. At tuta bæder er en feil som skjer "ofte"... Å ta av airbagen krever spesialverktøy som ikke er så lett å skaffe... Selv om du har demontert tuta, så er det en tute til montert "hemmelig" i bilen... Dette pga tyverisikkerhet..

Enkleste er å levere inn bilen, og få dem til å slette feilkoder og fikse det... E65 er ikke anbefalt å fikse og trikse med selv..spesielt ikke en 07 mod...

forresten...står bilen din i varm garasje eller ute i kulda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...