Gå til innhold

Vikki`s E36 325i Gentlemen`s Rendezvous Prosjekt

Anbefalte innlegg

Alltid stas å få greier i posten.

Blir digg å få på ny frontplate nå! Har forsåvidt alltid vært en tilhenger av Preface, men nå blir det satt på en Facelift frontplate..

5x1qasqng61675hljb2g.jpg

yyoyyp2z33lr2sa61esq.jpg

Er foreløpig lite skruing om dagen. Nå går det for det meste i planlegging av lakk og felger, alt skal være riktig før jeg bruker en krone på det! Detaljer er alt, og det må passe sammen, samtidig som det er tidsriktig. Puh, blir mye jobb, men det er virkelig verdt det!

Slik det ligger an nå, så ser det ut som jeg tar å bytter framskjermer, framfanger, bakfanger og muligens bagasjelokk. Spoileren skal vekk, den trodde jeg var original M3, men neida.. Kan ikke alltid være like heldig. Vekk med det.. Tror det blir unødig mye jobb med å fjerne rusten i motsetning til å skaffe noe annet.

Ta gjerne å gi en lyd om det er noen som selger noen av dette til fine priser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fått på den nye frontplaten!

rtiwuwyosho6bf3ugtp5.jpg

Litt måling må til før man går i gang!

z92hgn060bbx6eegsa5u.jpg

8j5t95du0sl341v85i5q.jpg

Finished!

Tok en liten close up på nyrene, slik at dere kan se forskjellen på facelift og preface. Preface under og facelift øverst.

2gd1ak0i0hlgt8loazpc.jpg

Heldigvis ikke store fargeforskjellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Tenkte det omsider var på tide med en lite oppdaterings-post. E30 Meet er jo over for denne gang, og jeg klarte mer eller mindre å bli ferdig med bilen, sett vekk ifra noen få haste løsninger. Siden sist har bilen vært igjennom en god del. Mye har blitt byttet ut (mer skal det bli) og den har fått litt av sjarmen sin tilbake.

Gikk først til verks på understell, der var det nok å henge fingrene i.

Fått litt deler fra Koed

k1voj5gz6l22xmca153w.jpg

På planen:

- Bytte bremseskiver forran og bak

- bytte bremseklosser forran og bak

- Bytte bærearmer

- Bytte foringer forran (powerflex)

- Bytte følerdingsen som gir beskjed ved slitasje på bremsene

Vakkert...

9jaygs50y1ph8s19skuh.jpg

Glemte å bestille nye bremseskjold så måtte på med en midlertidig løsning i form av svart lakk

do1ivbh402lvy9vhajkc.jpg

Fått montert og lakket litt til.

sqqlrluj3eo5zlbftb96.jpg

Alltid kjekt å montere nye ting!

8mooqj3bbd60yt559hfz.jpg

Gikk så i gang med bilens utseende. Nye blinklys!

bremy6f1q17mfiy76hon.jpg

Med tanke på at bilen var kræsjet både forran og bak så bestilte jeg nye fangere og sendte de avgårde til lakkering. Begge fremskjermere er byttet og lakkert, var mye rust på dem.

Bakskjermer måtte ordnes for hånd. Rustkiller, pussepapir og lakk måtte til. Har også banket inn den forferdelige valsingen forrige eier (?) hadde ordnet så fint..

m6xwj3hh375dwizt6dyi.jpg

Etter lakkering

gzb50yq55ygum6nqhl2g.jpg

Hadde også rust rundt bagasjelokket. Måtte sveise inn en ny plate da rusten hadde spist seg gjennom stålet og laget hull.

aa1h4rjlz7loni6ojoeq.jpg

Underveis i lakkeringen

7hz1mnkrvh2s6uv1lu5k.jpg

Med tanke på at klokken var nærmere 04:00 på natten når dette ble gjort, ser jeg meg unnskyldt for å glemme å ta nærbilde av det ferdige resultatet.

Panseret fikk også en liten makeup, det mangler fortsatt klarlakk så har ingen bilde av det enda, sett vekk ifra at du ser det litt i bakgrunnen på bildet under her:wink:

Stemningsbilde

bm1vbi2aipwenyhig9ro.jpg

Uavhenging av litt halvferdige løsninger og resultater ser jeg meg foreløpig fornøyd med alt som er blitt gjort til nå. Har fortsatt tilgode å se andre kvinnfolk pusse opp en hel bil på så kort tid :P

Litt langt ifra bilde av det (foreløpig) ferdige resultatet

kh5jm2xgvfnz0cpil9ni.jpg

Sier meg fornøyd for nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...