Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vurderer å sette inn xenon-kit i grøftelysene mine, men har ikke peiling på xenon whatsoever. Noen som har anbefalinger om hvor mange kelvin og W jeg burde ha? Jeg vil ha et blåaktig lys som ikke lyser ALTFOR sterkt, slik att onkel politi snur seg hver gang jeg kjører forbi :P Har lest litt rundt, og kanskje 6000K kelvin høres bra ut? men aner ikke hvor mange W jeg skal ha?

E36 har vel H1 pære i grøftelysene?

Håper noen kan hjelpe meg litt på vei =)

Skrevet

6000k lyser blått, 4200k er bedre men ser jo fortsatt at det er xenon.

Ikke mer en 35w! Kommer mest sansynelig til og svi reflektorene uansett.

Har selv hatt xenon (4200k) og kjørt forbi politiet mange ganger, til og med stått parkert og de har kjørt sakte forbi og kikka.. :P

Men uansett, så er det no dritt å møte vertfall!

Skrevet

Ok, får ser om det blir 6000k eller 4200k. Driver å ser litt på Youtube hvordan forskjellen fra forskjellige kelvin er.

Vet du om en side hvor de selger xenon som ikke er av jalla kvalitet? Gidder ikke kjøpe noe billig dritt som må byttes hver 2 mnd :D

Tusen takk for Info :)

Skrevet

Haugland.biz som holder til på Haddal i Ulsteinvik har jeg bare god erfaring med, virker som bra kvalitet. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Skrevet

Jeg har 35W 6000k i grøftelys , nærlys og fjernlys på min e36 å det lyser veldig bra. Knall hvitt lys med bitte litt blåskjær. Prøvde 4300k i grøftelys,men det ble bare gul\hvit lys av det.

Hvis du er ute lys med litt mer blått i seg så er 8000k noe å se på.

Jeg har kjøpt xenon kit fra biltema.no og trolltuning.no, selv om de er "billig dritt" så har jeg ikke hatt noen problemer med de så langt. Har hatt de snart 1år.

Skrevet

Som Engern over sier, "billig dritt" hadde jeg på første bilen min, hadde to sett fra Biltema, det ene satt i nærlyset og det monterte jeg 16 januar, holdt i over et år uten problemer, men ene ballasten til fjernlyset tok kvelden, så kjøpte nytt fra Autolights, bytta ut begge nærlysene og bare flytta det ene settet til fjernlys og satt i de to andre fra Autolights, og det funka fjell. Har gode erfaringer med Autolights.no. Ville også anbefalt 6000k i fargetemp, mye penere farge enn 4300k, da det er en "kjedelig" og "standard" temperatur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...