Gå til innhold

Vegardb17's E34 535i


Vegardb17
 Share

Anbefalte innlegg

Lenge siden en E34 update nå, er ikke så mye utseende messig som er nytt, bilen har fortsatt rusta kanaler og shabby lakk, men teknisk sett begynner den å bli meget bra :)
 

Nye bremserør, bremselanger, klosser, skiver, brilleforinger, polyforinger og nyoverhala diffbrems i bakstillinga, står igjen nye foringer til stabstaget da jeg vil kjøpe 20mm nurburgring stag en gang..

bensinrøra fra motor og bak til filteret er skiftet til nye i rustfritt stål (ett helvett å bøye)
Nye felger, BBS RX som fulgte med delebilen, meget fin stand

 

 

lånte meg ett veldig knotete bøyeverktøy, nesten umulig å bøye for hånd disse rustfrie røra er jævlig stiv, men det ble egentlig ganske bra, meget fornøyd selv


DSC_0001.JPG

DSC_0002.JPG


DSC_0003.JPG

mangler ett rør på bildet, men jeg er sløv å ta bilder :P
DSC_0005.JPG

måtte selvfølgelig prøvemontere M-fronten også, fått tak i m5 bakfanger også, solgte den gamle pga jeg ville ikke ha "krokluke"
DSC_0011.JPG


Hadde på nye felgene også, ble veldig overrasket over hvor mye bedre enn satt på veien med 225 rundt om enn 205/245 som jeg hadde før.. kjenner ikke dødgang i det hele tatt, blir spennende å montere nye bærebruer foran i svart poly og gs perfomance kasterstag

DSC_0015.JPG
 

Endret av Vegardb17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har litt lyst å kjøpe kvasskam til 535en, ikke så altfor dyrt og får kanskje noen ekstra hk? Men hvor mye løft osv kan jeg ha før det blir trøbbel med att ventiler slår nedi stempler osv?

 

Har også ett autronic sm2 med 6stk msd coiler og tenningsforsterker som jeg lurer på å montere.. hadde vel fått ett par ekstra hk der også?

Endret av Vegardb17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å lagt litt store framtidige planer for den her, fant ut idag att bagriders.com selger gjenga luftbelgbraketter som sklir rett på BC coilovers.. så jeg tenkte att når pengene strekker til jeg skal jeg handle meg ett kit, blir ca 13000+ moms for det simpleste oppsettet med 4 knapper uten noe som helst data styring.. funker nok greit for meg..

En annen ting jeg satt og forska på var å bygge om til tannstangstyring med ei snudd høyrestyrt E36/Z3 tannstang. Skal ikke være umulig om jeg ordner til et ekstra ledd på rattstammen, har en ekstra travers liggende så hadde vært veldig morsomt å prøvd å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...