vetu03 Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Heisan.. Har hatt ett lite problem med min 2006 Bmw E60 525D på slutten av vinteren.. Den begynte plutselig å bli veldig tungstartet. Når det er kaldt og når den har stått lenge. Står den inne eller at det det er varmt ute starter den lett. Noen som har forslag til hva dette kan være? Takk for svar;) Mvh Vegard
Thundercoil Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Når bilen blir kjørt regelmessig, holder den bedre på temperatur i dieseltanken, selv om det er veldig kaldt ute. Ellers kan det være greit med litt vedlikeholdslading av batteri. Dieselfilter kan være tett (muligens dannet voks fra diesel under -10 grader), kan være gløding eller batteri osv. Billigste er å prøve og måle spenning på battei, lade og/eller bytte dieselfilter. Neste steg blir vel diagnose.
vetu03 Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Har kjørt bilen veldig lite i vinter hvertfall. Har ladet opp batteriet ett par turer og har stått med vedlikeholdslader den siste uken, men var veldig vannskelig å få start på i dag.. Trpr jeg må prøve å få byttet dieselfilter og sjekket opp glødepluggene og gløde relèt..
Lervik Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 Sjekk om dieselpumpa går når du skrur på tenninga. Kan være dieselpumpe-releet som streiker. Jeg hadde samme problemet, og da var det releet som kutta ut når det ble minusgrader ute..
Julianv Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 Høres veldig ut som glødingen er dårlig. Får nok opp feilkode på de om de er defekte, så enkleste og billigste er å få tatt diagnose lampe reagerte på dette 1
Otis Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 Det må jo nesten være gløde problem. Som Julianv sier, ta en diagnose.
vetu03 Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Skrevet Mars 27, 2013 Sjekk om dieselpumpa går når du skrur på tenninga. Kan være dieselpumpe-releet som streiker. Jeg hadde samme problemet, og da var det releet som kutta ut når det ble minusgrader ute.. Ossen sjekker jeg om dieselpumpa går når tenninga settes på enkelt på denne da?!
vetu03 Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Skrevet Mars 27, 2013 Det må jo nesten være gløde problem. Som Julianv sier, ta en diagnose. Tror litt på dette jeg også, så får vel sjekke dette. Det er kun første gang den startes når det er kaldt. når den er startet så starter den lett med en gang igjen, og da kommer ikke problemet før dagen etter eller noen dager etter om jeg ikke bruker den. Når den står inne starter den med en eneste gang.
Joachim_M5 Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Få testa injektorene om de lekker mye over på returen. Måtte nettopp bytte 2 injektorer på en x5 som var tregstarta.. Fort gjort å sjekke for de som har lekkasjetester. De er bare seks målebeger man henger opp i panseret, og så tar man av returslangene på injektorene og setter på slangene som går til målebegrene.. Vanligvis skal de ikke komme noe fra returen på injektorene, men hvis de begynner å bli dårlige så får de litt gjennomslag. Lurer på om det var max 15ml på et minutt. X5'en hadde to injektorer som lakk 15-20ml på 5 sek... Edit: sånn ser den ut http://www.autoditex.com/Common-Rail-Tester/ Edit 2: Biltema har også http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... il-151397/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå