Gå til innhold

Div. feil gjort av bilverksted ved EU-kontroll.

Jan Tore
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg hadde akkurat bilen, en E36 320ia coupe, inne på EU-kontroll. Bilen fikk noen anmerkninger, men hvor seriøst skal jeg ta denne når det er åpenbart at de ikke har gjort kontrollen ordentlig?

- Jeg fikk feil på varseltrekant som manglet. Den lå midt i bagasjerommet.

- Farlige sprekker på bremserør foran. Jeg vasket dem, og det var ingen antydning til sprekker.

- Feil på lys bak, venstre side. Her er alle lysene like på begge sider, ergo, det virker som om alt er i orden.

Det ble også påpekt feil på håndbrems, endeledd og noe rust som jeg må fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sånt må du ta opp med firmaet. For vi som sitter her på bimmers kan ikke hjelpe deg. Ta opp med firmaet eller søk til biltilsynet for ny vurdering av ppk. Veit at noen har ikke peiling på å ta pkk eller rett å slett ikke fått det riktig ned på papiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet av ett verksted her i nærheten som skrev på mangler som feks gåen drivakselmansjett bak, ingen funksjon på langlys etc.

Så når han ble henvist til biltilsynet grunnet senkesett som ikke var innført i vognkort, så ble dette tatt opp på det lokale biltilsynet!

Der påpekte dem at drivakselmansjett ikke er noe 2er feil på en bakhjulstrekker.

Og langlysa fungerte i beste vellgående, var bare kontrolløren som ikke hadde vridd over lysbrytern til kjørelys! Makan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivaksel mansjett med hull i skal føres opp som 1er feil uansett foran eller bake.

Okei. Fikk bare hørt fra han som hadde biln at det var 1er feil på bakhjulstrekker. Tenkte kansje det var 2er på en fwd mtp styring o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ta så mange eu-kontroller du vil på forskjellig steder, ingen tvang til å ta den du har vært på om du ikke er fornøyd ;)

Feil. Må søk til Bt for ny ppk.

Må ikke søke til bt nei. Kan ta så mange eu kontroller du vil. Har selv tatt eu kontroll på biler som har vert innom mange verksted og tatt kontroller før å ha kommet til oss :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...