Gå til innhold

Modifisere eksosanlegg F31, forslag..?

BMWBølla
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hovedkontoret ligger der (ikke dra til gbg, jeg fikk bygget ett der men fikk nytt anlegg fra hovedkontoret som ble supert. Kenneth Nord het han som bygde det siste. Han første jobber forhåpentligvis ikke i Gbg lenger. De har en avdeling i spydberg blant annet, men ikke sett noen jobber utført der, så tør ikke anbefale annet enn hovedkontoret selv om de norske sikkert er like bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter i spenning på at alle "teoriene" her skal bli sjekket ut over påske! Fikk min nye 320i for en uke siden og lurer mye på hva jeg skal gjøre med eksosen. Både for utseende sin skyld, og for lyden. Litt mer brumming hører tross alt hjemme på en M... 8)

Har vært i dialog med insideperformance, men de har ikke hatt det for 320i før nå. Likevel vegrer jeg meg litt da det frister mest med doble rør på den ene siden i stedet for 335look. Fatter ikke at det ikke er laget M Performance for 320i. Tydeligvis ikke alt vi skal skjønne... De på Insideperformance fortalte at det var ulik diameter på 328 og 320, så det skal egentlig ikke passe om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, ikke noe av det BMW har å tilby på ettermarkedet selv som passer rett over på 320i fra 328i pr. idag, da må det modifiseres og det ville hvertfall ikke min forhandler gjøre.

Rart de ikke har laget noe til 320i originalt når de har til 316d-320d...

Spent selv, veldig klar for ny eksos nå :)

Blir nok ikke bare enderør heller, tror jeg vil ha litt forsiktig brumming bak der også ;)

Hadde en Mercedes 1.8 Kompressor for noen år siden med sportpakke, den brummet fint fra fabrikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir det til da siden du ikke vil prøve med 328i eksos? Jeg vet at dette går, men siden din forhandler ikke er villig til å prøve engang (som alle andre forhandlere) så er det synd. Se i min tråd, jeg har performance eksos for 4 sylindret diesel og de ville ikke bytte denne for meg. Mente at de var for stor jobb. Jeg gjorde det selv, det som må gjøres er å kappe av den gamle bakpotta og henge på ny med eksos klemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det finnes på diesel og ikke bensin er nok at potta på bensin er større, så det blir ikke plass til en skjøt for å montere endestusser. (Alt går men i oem verden så er det ikke plass). Vinkler høyder osv fra diesel stusser passer ikke overhode på bensin i 3-serien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir det til da siden du ikke vil prøve med 328i eksos? Jeg vet at dette går, men siden din forhandler ikke er villig til å prøve engang (som alle andre forhandlere) så er det synd. Se i min tråd, jeg har performance eksos for 4 sylindret diesel og de ville ikke bytte denne for meg. Mente at de var for stor jobb. Jeg gjorde det selv, det som må gjøres er å kappe av den gamle bakpotta og henge på ny med eksos klemme.

Var det lik diameter på 320 og 328 anlegget når du koblet sammen med klemme? Hvis opphengspunktene er de samme så er det vel bare åpningen i diffusoren som står igjen da. Byttet du til 328 diffusor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det lik diameter på 320 og 328 anlegget når du koblet sammen med klemme? Hvis opphengspunktene er de samme så er det vel bare åpningen i diffusoren som står igjen da. Byttet du til 328 diffusor?

Kan være at jeg har skrevet til kronglete, det er en venn av meg som har monterte dette på sin f31. Han sa at rørene skal være det samme, og at opphengspunktene er den samme. Han valgte også bytte til 328 diffuser. Det å skjære ut større åpning i den som var på ville bli stygt. Som dere med f3x så synes jeg at bmw bomma med å gi de små motoren en så liten eksos. De skulle gjort som de gjorde på e90, en av lang for små motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lik diameter eller vinkling sånn jeg har skjønt det, vinklingen på 320d kontra 320i er vel det som er mest utfordring når det kommer til montering av M stussene.

Om man ønsker hele M anlegget så vet jeg ikke, men hvertfall ikke samme diameter da heller, får høre hva de har å si til uka :)

Bytte til 328i diffuser er det minste problemet, verken dyrt eller vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Vil ikke ha orginal 328i eksos, men kanskje diffuseren er intr., PM gjerne hva du vil ha for den når det nærmer seg...

Du som hadde bestilte fra inside i Tyskland..?

Hvor lang tid tar det å få eksosanlegget derfra..?

Stemmer, nei han snakka om 5-6 uker når eg bestilte pga stor forespørsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...