plumbtek Skrevet Mars 29, 2013 Share Skrevet Mars 29, 2013 Hei. Jeg har nylig kjøpt meg en F31-2012 mod. I denne har jeg tilkobling for Aux, Bluetooth, og Usb. De to sistnevnte har jeg problemer med. Ved avspilling over Blåtann så hakker det til tider, og rett å slett ganske ustabilt. Mistenker at dette kommer kanskje av at jeg har en Iphone 4 ( ikke S) så den er rett å slett for gammel... Men over telefon funker det fint da... Også USB da. Når jeg kobler til med kabel her så står den bare lader, og lager den lyden hele tiden idet man setter iphonen sin på lading.. Går inn i I drive, og den dukker heller ikke opp som noe alternativ under CONNECTIONS. Noen som har kan hjelpe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mars 29, 2013 Share Skrevet Mars 29, 2013 Bruker du riktig kabel? Skal være en slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smikkers Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 Har du funnet noe mer ut av problemene? Jeg har også en ny F31 hvor Bluetooth audio via Iphone 4 bare hakker. Når det gjelder kabel får jeg spilt audio fra min telefon, men dessverre får jeg ikke styrt den. Det klarte de tydeligvis ikke å lage... Må ha Y kabel, sies det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ducatiboy72 Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Har dere oppgradert softwaren i bilen via BMWs nettside? Hadde også problemer med min bil, men fungerer fint med både iPhone 4, 5 og iPod nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smikkers Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Jeg fikk en kamerat til å koble opp sin iphone 4s i bilen min og den spilte problemfritt via Bluetooth, så da er nok mitt problem telefonen. Har også oppdatert med siste versjon fra BMW.com. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noblefart Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Hei. Iphone 4 skal ikke være noe problem ifb med blåtann. Har du "bootet" tlf med begge knappene (hold inne hjem og on/off samtidig)? Dette bør gjøres fra tid til annen ettersom data bufres og hakking kan oppstå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smikkers Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Ja, den er bootet. Får ny telefon i løpet av juni så jeg har på en måte lagt problemet litt bort... Og det kan jo være at telefonen har en bug... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Du trenger IKKE å bruke Y-kabelen, det er bare et salgstriks for å få deg til å kjøpe en svindyr kabel som står BMW på. Jeg har for øvrig en Samsung Galaxy S3, som fungerer ypperlig til bluetooth-streaming av musikk, samt overføring av sms, kontaktliste etc (dersom du har 6NK-option). Det har blitt sagt diverse steder at iPhone fungerer bedre og mer sømløst, bl.a. får ikke jeg opp info om tittel, artist og sånn når jeg streamer fra spotify. Det får du via iphone. Har også en iPod Nano 5gen liggende i midtarmelenet som fast musikkbibliotek. Den fungerer knirkefritt og helt sømløst, med album artwork, browsing i artist/album/tittel/sjanger/komponist etc. Jeg bruker den vanlige, hvite usb-ladekabelen som følger med iPoden. Har akkurat samme funksjonalitet som Y-kabelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smikkers Skrevet Mai 12, 2013 Share Skrevet Mai 12, 2013 Stemmer, jeg har funnet ut at Y kabel kun er for de som ikke har valgt ekstrautstyret 6NK, eller hva det heter. Jeg spiller fint gjennom standard iphone kabel. Bare synd at Wimp eller spotify sender ut artist og albuminfo slik iPod funksjonen gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Du får opp Spotify-info på ipPhone når du spiller via bluetooth, stemmer ikke det? Det gjør vertfall det hos en kollega av meg, han har F20 med standardskjerm og 6NK option. Jeg får ikke det på min Galaxy S3. Jeg får derimot opp all info dersom jeg spiller av sanger via den innebygde musikkspilleren på telefonen, dvs. sanger som ligger på telefonen, ikke på en app som Spotify eller Wimp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Jeg har e90 og får spilt via Bluetooth med info om sanger og alle fungerende funksjoner som ellers når jeg bruker spotify hvertfall. Tlf er iPhone 4s... Fikk fortalt av en fyr på et BMW verksted at sålenge man har et Apple produkt som iPhone eller iPod skal det fungere knirkefritt. Systemene blir i utgangspunktet laget mot å fungere med Apple, men de fleste andre enheter vil uansett fungere siden "Bluetooth" er en funksjon som er lik uansett merke. BMW "garanterer" derimot ikke at andre merker kommer til å fungere 100% med alle funksjoner osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå