Bmw mann Skrevet Mars 31, 2013 Skrevet Mars 31, 2013 Bilen er en 528iat E39. Som kjent så har E39 ulyd som et stort problem.. Lyden kommer i fartsbilde 75-110. Før 75 så hører du den ikke og den forsvinner etter 110 ca. Lyden høres ut som den kommer fra fremme og den høres roterende ut, som et gåent hjullager f.eks MEN, dette er blitt byttet: Alle hjullager Alle stabstag Alle caster stag Alle foringer Bremse skiver og klosser f+b For å si det slik så er alt i understellsdeler byttet. Bilen har jeg hatt oppe på bukk å fant heller ingen løse varmeskjold etc som kan skape vibrasjoner og forplante lyden vekk. Dette er ikke noe jeg gir opp da det er veldig plagsomt da den er relativt høy, lyden som kommer. Så forslag som kan videre etterforskes for å få vekk lyden mottas ved stort Takk! Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål og biltype.
Remi Berg Skrevet Mars 31, 2013 Skrevet Mars 31, 2013 Har du prøvd med andre dekk? En del dekk har det med å få et rart slitasjemønster, noe som skaper en lyd som minner veldig om gåent hjullager.
Mr.Goodisland Skrevet Mars 31, 2013 Skrevet Mars 31, 2013 Er et helt vanlig problem at det setter seg sand og småstein i bremsene på desse bilene. Med meg bruker det å løse seg om jeg kjører litt fram og tilbake et par ganger.
Bmw mann Skrevet Mars 31, 2013 Forfatter Skrevet Mars 31, 2013 Sand og div kan i bremsene er det ikke da lyden var der før bremsene ble byttet og etter. 4 hjulskontroll er selvfølgelig tatt etter alle delene som er byttet på hjulstillingene
bjalle Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 opphengslagret på mellomaksel kan lage ulyd i visse hastigheter,men skulle muligens hørt en malende lyd ved lav hastighet også.Bare gjetting men den lyden forplanter seg forover.Strammehjulene til AC Dynamo rem kan også lage ulyder når du presser motoren litt hvis de er gåene.
Bmw mann Skrevet April 1, 2013 Forfatter Skrevet April 1, 2013 opphengslagret på mellomaksel kan lage ulyd i visse hastigheter,men skulle muligens hørt en malende lyd ved lav hastighet også.Bare gjetting men den lyden forplanter seg forover.Strammehjulene til AC Dynamo rem kan også lage ulyder når du presser motoren litt hvis de er gåene. Akkurat byttet reim der så tror jeg utelukker den men opphengslageret på mellom akselen skal jeg få sjekket nærmere
Bmw mann Skrevet April 4, 2013 Forfatter Skrevet April 4, 2013 Skal se nærmere på forslag, noen flere forslag som jeg kan sjekke? Skal ta det i helgen, så greit å se på flere ting samtidig
Bmw mann Skrevet April 6, 2013 Forfatter Skrevet April 6, 2013 Da går turen til verstedet snart, mer forslag jeg kan kikke på ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå