Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

gjorde et innpulskjøp av en ESS kompressor her om dagen og lurer på om noen av dere kan tyde hvilken type av ESS det er ?

Skulle hatt tak i et remhjul som lader mer .

uw4lav9bqnkvjq8s8hre.jpg

Skrevet

Det er nok BD11 pressa som Naitsirk sier. Litt ugunstig å kjøre veldig høyt trykk med, da den har intern reimdrift som har en lei tendens til å ta kvelden.

Skrevet

takk for svar gutter .

Med tanke på at jeg ny med presse så spør jeg heller :) .

Tror det sitter på et som lader 0,4 eller 0,45 .

Burde jeg se bort ifra å lade 0,8 ?

Har sett for meg 0,8 - 1 bar en plass .

Men om det bare blir søppel av pressa etterpå så får den heller gå på 0,4 :) .

Skrevet

Hadde slik på forrige bilen. Den gikk med 0,6 i en periode. Tok ikke skade av det. Men nå vet jeg ikke stand på din presse da.

Skrevet

Takk for svar gutter !

Var i kontakt med ESS og var ikke noe problem å kjøre på med mer trykk :) .

Pressa har gått 10 000 km på en m52b28 .

Tight og fin og går fint så tror den skal være i relativt god stand !

men stusset på en ting .

Følger ingen ventil for å slippe opp trykket .

ser det er fler som har montert dette .

men forstår ikke helt, på en turbobil får man jo tilbakeslag hvis man ikke har "Popoff" OL .

Skjønner jo at man ikke får samme reaksjon når dette går på en reim som drives konstant .

men hvor blir trykket av når jeg lukker gasspjeldet ?

Og burde jeg montere noen form for ventil for å spare pressa ?

Skrevet

men stusset på en ting .

Følger ingen ventil for å slippe opp trykket .

ser det er fler som har montert dette .

men forstår ikke helt, på en turbobil får man jo tilbakeslag hvis man ikke har "Popoff" OL .

Skjønner jo at man ikke får samme reaksjon når dette går på en reim som drives konstant .

men hvor blir trykket av når jeg lukker gasspjeldet ?

Og burde jeg montere noen form for ventil for å spare pressa ?

Dette spurte jeg Ess om, og fikk til svar: det kan du montere , men det er ikke nødvendig..

Skrevet

Luften går ut gjennom impelleren, men stopper den ikke som i en turbo. Ergo anses det å være overflødig på mindre oppsett hvor det vil være for små luftmengder til at det som kommer i retur skal belaste impeller på en slik måte at det reduserer enhetens levetid.

Skrevet

Takker for svar gutter !

etter å¨vært i kontakt med ess så får jeg laget et custom remhjul på veiva for å kjøre opp trykket på 1 bar .

var ikke så glad i trykk denne pressa men 1 bar skulle gå bra :).

Da blir det med IC og nye rør OL .

men noe jeg lurer på når jeg først har dratt igang tråden

Kommer til å kjøre chip fra fekzen denne sommeren ( har ikke råd til sprut og bremsing før sommeren er omme )

Hva slags dyser annbefaler dere på M52B28 med 1 bar i trykk ?

Mvh Joakim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...