rasstut Skrevet Mars 31, 2013 Skrevet Mars 31, 2013 gjorde et innpulskjøp av en ESS kompressor her om dagen og lurer på om noen av dere kan tyde hvilken type av ESS det er ? Skulle hatt tak i et remhjul som lader mer .
terminator Skrevet Mars 31, 2013 Skrevet Mars 31, 2013 Her er det nok enklest og spørre Ess, det er vel dei du må kjøpe nytt reimhjul av også..
S.Hafsmo Skrevet Mars 31, 2013 Skrevet Mars 31, 2013 Det er nok BD11 pressa som Naitsirk sier. Litt ugunstig å kjøre veldig høyt trykk med, da den har intern reimdrift som har en lei tendens til å ta kvelden.
M3 Yngve Skrevet Mars 31, 2013 Skrevet Mars 31, 2013 Dette er vel noe av de første de leverte tror jeg.
rasstut Skrevet April 1, 2013 Forfatter Skrevet April 1, 2013 takk for svar gutter . Med tanke på at jeg ny med presse så spør jeg heller . Tror det sitter på et som lader 0,4 eller 0,45 . Burde jeg se bort ifra å lade 0,8 ? Har sett for meg 0,8 - 1 bar en plass . Men om det bare blir søppel av pressa etterpå så får den heller gå på 0,4 .
SweetBMW Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 Hadde slik på forrige bilen. Den gikk med 0,6 i en periode. Tok ikke skade av det. Men nå vet jeg ikke stand på din presse da.
Robin L Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 samme pressa som jeg har tror jeg. sendte en mail til ess ang den men de ville se den før de kunne si noe mere. men den var noen år gammel ja
S.Hafsmo Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 Litt googling på Powerdyne BD11a så får du sikkert informasjonen du trenger. Skal du ha mye trykk må du nok ha dette: http://www.928motorsports.com/parts/superpowerdyne.php
rasstut Skrevet April 2, 2013 Forfatter Skrevet April 2, 2013 Takk for svar gutter ! Var i kontakt med ESS og var ikke noe problem å kjøre på med mer trykk . Pressa har gått 10 000 km på en m52b28 . Tight og fin og går fint så tror den skal være i relativt god stand ! men stusset på en ting . Følger ingen ventil for å slippe opp trykket . ser det er fler som har montert dette . men forstår ikke helt, på en turbobil får man jo tilbakeslag hvis man ikke har "Popoff" OL . Skjønner jo at man ikke får samme reaksjon når dette går på en reim som drives konstant . men hvor blir trykket av når jeg lukker gasspjeldet ? Og burde jeg montere noen form for ventil for å spare pressa ?
terminator Skrevet April 2, 2013 Skrevet April 2, 2013 men stusset på en ting . Følger ingen ventil for å slippe opp trykket . ser det er fler som har montert dette . men forstår ikke helt, på en turbobil får man jo tilbakeslag hvis man ikke har "Popoff" OL . Skjønner jo at man ikke får samme reaksjon når dette går på en reim som drives konstant . men hvor blir trykket av når jeg lukker gasspjeldet ? Og burde jeg montere noen form for ventil for å spare pressa ? Dette spurte jeg Ess om, og fikk til svar: det kan du montere , men det er ikke nødvendig..
S.Hafsmo Skrevet April 2, 2013 Skrevet April 2, 2013 Luften går ut gjennom impelleren, men stopper den ikke som i en turbo. Ergo anses det å være overflødig på mindre oppsett hvor det vil være for små luftmengder til at det som kommer i retur skal belaste impeller på en slik måte at det reduserer enhetens levetid.
rasstut Skrevet April 4, 2013 Forfatter Skrevet April 4, 2013 Takker for svar gutter ! etter å¨vært i kontakt med ess så får jeg laget et custom remhjul på veiva for å kjøre opp trykket på 1 bar . var ikke så glad i trykk denne pressa men 1 bar skulle gå bra . Da blir det med IC og nye rør OL . men noe jeg lurer på når jeg først har dratt igang tråden Kommer til å kjøre chip fra fekzen denne sommeren ( har ikke råd til sprut og bremsing før sommeren er omme ) Hva slags dyser annbefaler dere på M52B28 med 1 bar i trykk ? Mvh Joakim
Dingy Skrevet April 5, 2013 Skrevet April 5, 2013 vil ikke "kapre" tråden din, men hva har du gjort / må gjøres på m52b28 motoren for å montere kompressor?
///Naitsirk Skrevet April 5, 2013 Skrevet April 5, 2013 Hva slags dyser annbefaler dere på M52B28 med 1 bar i trykk ? Mvh Joakim Ikke noe lavere enn 500cc @ 3bar.. Hva har du gjort med motoren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå