krbj Skrevet Juli 8, 2013 Forfatter Skrevet Juli 8, 2013 Har trua på tetninger jeg også, men disse vil jo ikke bidra til komp.svikt. Så forresten at det var en god del grums på toppen av stemplene da jeg titta nedi plugghullene. Mine tanker går på selve ventiler og ventilseter og at all oljen som har gått gjennom ventiltetninger har skapt avleiringer på de og skaper dårlig kompresjon. Ang. Lambda så er de før katalysator byttet for mindre enn 25k km siden og er orginale Bosch. Kamsensorer er også helt nye, og ingen feilmeldinger er å finne med INPA... Ser for meg en overhaling av toppen i nærmeste framtid, noen som har gjort det på M54-motorene og kan si noe om disse er like skjør som M52 når det gjelder gjenger i alu-blokka?? Denne motoren har aldri vært varmkjørt btw.
Brian Skrevet Juli 9, 2013 Skrevet Juli 9, 2013 Overhalte nettopp toppen på min m54. M54 har også samme problemet med gjengene i blokka som M52, men hos meg gikk det helt fint. Noen er heldige, andre ikke. Går det skeis, har du alltids helicoil.
Rkv Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Trenger litt hjelp av dere nå. Bilen har fått nye ventiltetninger (det var ingen tvil om at de gamle var var slitt, så verksmesteren var sikker på at det var feilen), den har tidligere fått byttet veivhusventilasjon og den ryker fortsatt like herlig... Det er ingen forskjell før og etter... Ventiltetningene ble byttet med toppen på. Trykksatt sylinderen og tredd en beskyttelse over ventilstammen for tetningen ble tredd over. Verkstedet garanterer at de ikke har skadet de nye tetningene. Hvilke muligheter finnes da for å få blårøyk etter motorbrems? Er det kun stempel/sylinder som gjenstår? Edit: det ble ikke tatt sylinderlekkasjetest, siden symptomene indikerte så tydelig at det var ventiltetninger. -kan det være sprekk i toppen som er problemet? Finnes det noen flere tilfeller av det?
Brian Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 Ta en komptest eller noe og sjekk, det er vel det enkleste å gjøre først. Så får du ta det derifra utifra resultatet av denne. Det kan lekke inn fra toppen, eller stempelringene, men det er greit å sjekke før man åpner noe.
Tuborg Skrevet September 26, 2013 Skrevet September 26, 2013 Trenger litt hjelp av dere nå. Bilen har fått nye ventiltetninger (det var ingen tvil om at de gamle var var slitt, så verksmesteren var sikker på at det var feilen), den har tidligere fått byttet veivhusventilasjon og den ryker fortsatt like herlig... Det er ingen forskjell før og etter... Ventiltetningene ble byttet med toppen på. Trykksatt sylinderen og tredd en beskyttelse over ventilstammen for tetningen ble tredd over. Verkstedet garanterer at de ikke har skadet de nye tetningene. Hvilke muligheter finnes da for å få blårøyk etter motorbrems? Er det kun stempel/sylinder som gjenstår? Edit: det ble ikke tatt sylinderlekkasjetest, siden symptomene indikerte så tydelig at det var ventiltetninger. -kan det være sprekk i toppen som er problemet? Finnes det noen flere tilfeller av det? Tok du av peilerøret? Det er veldig vanlig at det tetter seg i returen fra veivhusventilasjonen. Hvis du ikke har gjort det, så ville jeg ha demontert og rengjort det. Hvis ikke oljen kan renne tilbake til bunnpanna, så kommer det inn i innsuget fremdeles og da er bytte av veivhusventilasjon til ingen nytte.
MrBrum Skrevet September 29, 2013 Skrevet September 29, 2013 Tok du av peilerøret? Det er veldig vanlig at det tetter seg i returen fra veivhusventilasjonen. Hvis du ikke har gjort det, så ville jeg ha demontert og rengjort det. Hvis ikke oljen kan renne tilbake til bunnpanna, så kommer det inn i innsuget fremdeles og da er bytte av veivhusventilasjon til ingen nytte. Det var her det tettet seg på min og.
Rkv Skrevet Oktober 11, 2013 Skrevet Oktober 11, 2013 Tok du av peilerøret? Det er veldig vanlig at det tetter seg i returen fra veivhusventilasjonen. Hvis du ikke har gjort det, så ville jeg ha demontert og rengjort det. Hvis ikke oljen kan renne tilbake til bunnpanna, så kommer det inn i innsuget fremdeles og da er bytte av veivhusventilasjon til ingen nytte. hadde ikke fått med meg svaret ditt Men ja. Peilepinnerøret er byttet til "ny type". Siste oljefylling tilsier nå et forbruk på ca 1,5l/pr1000km...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå