dagskjaanes Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 Jeg har en E-39 523ia-96. Sedan. I november 2012 ble det byttet motor etter et motorhavari. Den var da kun gått 216000 km. Den nye motoren kommer fra Danmark, er gått 120000 km og har fungert helt perfekt til nå. Motoren har forrøvrig sittet i en bil med manuell kasse tidligere. Hele jobben inkl ombyggingen til automat på motoren ble gjort av godkjent merkeverksted. Kassen er ikke steptronic, men vanlig automat. Det som er problemet etter dette er at automatkassen oppfører seg litt underlig av og til. Den girer helt normalt, men girer ned et gir når jeg legger benet på bremsepedalen. Virker ikke på meg som det er noe mekanisk problem da det er nok bare å ´´tenne´´bremselyset og den girer ned.....irriterende. Er det noen som har tips om hva dette kan være. På forhånd takk.
wicky124 Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 Er jo slik det "skal" være når bilen kjører i slak nedoverbakke for å spare bremser... toucher du gasspedalen så girer den opp igjen.
dagskjaanes Skrevet April 1, 2013 Forfatter Skrevet April 1, 2013 Har faktisk tenkt tanken jeg også....... takk for svar
Robin L Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 skal være slik ja. jeg liker det jeg. mange andre biler gjør ikke dette så man må bremse hele tiden
MariusW Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 Min nyanskafne E39 gjør det samme. Men ikke alltid... Er det noen logikk i når den skal gjøre det? Noen ganger bremser jeg av og på nedover en bakke for å få den til å gire ned. Noen ganger gjør den det, andre ikke.
dagskjaanes Skrevet April 1, 2013 Forfatter Skrevet April 1, 2013 Ja det er ikke helt konsekvent hver gang på min heller, men den gjør det helst i nedoverbakke. Men greit å få tilbakemelding fra andre. Er jo selvfølgelig fornøyd med å være BMW eier. En drøm av en bil til å være nesten 17 år.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå