NeedBMW Skrevet April 1, 2013 Share Skrevet April 1, 2013 Hei! Jeg har en BMW e30 Touring 318i 1993 som jeg desverre må selge pga. mangel på erfaring og muligheter til å fikse drømmebilen. Jeg har derfor vurdert å selge bilen, men jeg aner ikke hva bilen er verdt! Bilen selv har gått 247.000 km, men motoren ble byttet av forrige eier. Dette er godkjent og det er nå en 1.8l motor som har gått bare 90.000 som sitter i her. Registerreimen er desverre halveis gåen... Rust er også et lite problem, det er noe på bakluka og i dørene. Kanalene er i grei stand. Bilen er også av 1993 årstallet som er det nest siste året hvor denne modellen ble laget. Det er da elektrisk motor på alle fire vinduer, elektriske speil og takluke, alt dette er i orden! Det ville også fulgte med 2 sett hjul, sommerdekk (BBS rs replica) og vinterdekk som er i grei stand. Årsavgiften på bilen er betalt, men skiltene er levert inn pga. at bilen ikke gikk igjennom EU- godkjenningen. Dette vil desverre komme på omtrent 20.000 kr å fikse på verksted (ifølge Nordmann, Drammen). Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordah Skrevet April 1, 2013 Share Skrevet April 1, 2013 Vanskelig å si pris uten å vite hva du fikk feil på på eu kontrollen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet April 1, 2013 Share Skrevet April 1, 2013 Mulighet for å kikke på bilen en dag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet April 1, 2013 Forfatter Share Skrevet April 1, 2013 Det var mye som gikk galt egentlig, til sammen for rundt 20. 000kr. Det var rust i bremserør, batteri må festes, diverse lekasjer, defekt katalysator og mer. Dette har jeg verken erfaring eller mulighet til å fikse, derfor vurderes dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet April 1, 2013 Forfatter Share Skrevet April 1, 2013 Bytte kan også være aktuelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet April 2, 2013 Forfatter Share Skrevet April 2, 2013 Ingen som har en mening? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Jeg synes at de feilene du nevner er rimelig bagatellmessige, hva med å prøve andre verksteder? Hvordan kan regreima være halvveis gåen forresten? Bilen ser jo veldig fin ut, såfremt rusta ikke er altfor fremtredende og du får fiksa feilene billig(ere) har du jo muligheten til å få igjen noen kroner for den Det å selge repobjekter er dessverre ikke veldig lukurativt. Du får veie kostnader ved fiks opp mot det du taper på å selge den som den er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Fiks den opp heller, er kanskje verd 20-30 max slik den står nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet April 2, 2013 Forfatter Share Skrevet April 2, 2013 Mhm, ja. Som sagt, det bare vurderes. Jeg har ikke mange muligheter til å fikse den opp i og med at jeg bare er 16 år og garasjeplassen tar fattern... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rulvan Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 hey kompis du må ikke selge drømme bilen din. når det er snakk om 20.000 på et verksted så er det vell nærmere 10.000 av dem som går til arbeids timer. bremse rør koster 350kr for 10m på biltema,bremse rør nipler får du på ett bilverksted til en pris av cirka 10-15kr pr stk, å måler du opp røra å klipper litt i overkant så er bilverksteda som regel behjelpelig med å sette på niplene,å da har du bytta alle bremse rør for en 500 lapp. katalysator får du brukt på koed.no vet ikke pris men billigere enn å kjøpe ny på verksted. å koed.no har masse deler til en billig penge,å e30 er ikke en bil som er vanskelig å skru på,bare start med en ting av gangen. å som du skriver så er du 16år, å da har du jo tid på deg å fikse den frem til du får lappen. erfaringene kommer etter hvert som du skrur,det er sånn vi alle har starta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet April 7, 2013 Forfatter Share Skrevet April 7, 2013 hey kompis du må ikke selge drømme bilen din. når det er snakk om 20.000 på et verksted så er det vell nærmere 10.000 av dem som går til arbeids timer. bremse rør koster 350kr for 10m på biltema,bremse rør nipler får du på ett bilverksted til en pris av cirka 10-15kr pr stk, å måler du opp røra å klipper litt i overkant så er bilverksteda som regel behjelpelig med å sette på niplene,å da har du bytta alle bremse rør for en 500 lapp. katalysator får du brukt på koed.no vet ikke pris men billigere enn å kjøpe ny på verksted. å koed.no har masse deler til en billig penge,å e30 er ikke en bil som er vanskelig å skru på,bare start med en ting av gangen. å som du skriver så er du 16år, å da har du jo tid på deg å fikse den frem til du får lappen. erfaringene kommer etter hvert som du skrur,det er sånn vi alle har starta. Takk, setter pris på alt dette! Så du sier at jeg skal kjøpe bremserør selv og klippe til, så fikser verkstedet resten? Og det er sant ja, koed.no har mange brukte deler! Kanskje jeg skal nevne dette for verkstedet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet April 7, 2013 Share Skrevet April 7, 2013 Du må nok belage deg på å skru selv. Det er ikke så fryktelig vanskelig å skru på en så gammal bil og deler til E30 finnes det mye av. Start med det lette på EU sjekken og så går du steg for steg. Pusse vekk rust, ha på litt grunning og lakke litt er heller ikke umulig. Min lille erfaring med verksted er at de ikke monterer deler kjøpt andre steder pga de da ikke kan gi "garanti" på jobben. Mulig du er heldig andre steder. Søk litt rundt på nett etter hvordan fikse de feila du har på bilen så finner du sikkert "steg for steg" som viser hvordan du skal gjøre det og hva av verktøy du trenger. Er det jeg gjør på min E39 som jeg nå har skifta dynamo, toppdekselpakning, oljefilterhuspakning, div reimer og strammer + radiator. Du får det nok til bare du studerer litt på nett og tar ting steg for steg. Det er også til slikt forumet er til for, spørre ( etter å ha søkt) etter hjelp og tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet April 7, 2013 Forfatter Share Skrevet April 7, 2013 Hmm, ja. Høres veldig bra ut dette! Nå er det jo slik at bilen allerede står på verkstedet da og det er liksom en liten avtale på gang der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet April 7, 2013 Share Skrevet April 7, 2013 Hvis du ikke er interessert i litt selvskruings, hva er vitsen med å kjøpe bil så lenge før du fyller 18? For meg er det eneste argumentet for å eie bil i så ung alder at man faktisk vil skru og lære litt. Ja, samt at man har bilen klar til man fyller 18 Nå vet ikke jeg hvordan din økonomiske situasjon er, det er heller ikke min sak men det å betale typiske timepriser hos ett verksted i en alder av 16 høres kjipt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet April 7, 2013 Share Skrevet April 7, 2013 Hvis du ikke er interessert i litt selvskruings, hva er vitsen med å kjøpe bil så lenge før du fyller 18? For meg er det eneste argumentet for å eie bil i så ung alder at man faktisk vil skru og lære litt. Enig, men hvis interessen for å skru selv ikke er til stede og det haster med å få bilen bort fordi man ikke har garasjeplass, kan det være like greit å bruke litt tid på å finne noen som kan reparere bilen, deretter selge den, og gå videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå