Halvardhog Skrevet April 3, 2013 Share Skrevet April 3, 2013 Får ikke startet, den går på starteren, men er ikke etter.. Hva er problemet?! Har prøvd med startkabler og er ikke batteriet. Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmp131 Skrevet April 3, 2013 Share Skrevet April 3, 2013 Kan være startsperra.. Prøv med en annen nøkkel hvis du har. Eller prøv å koble fra batteriet i 15 minutter, vet det finnes en prosedyre for å resette.. Mvh Harryø Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet April 3, 2013 Share Skrevet April 3, 2013 Kan og være lmm, veivsensor, kamakselsensor.... Prøv å napp av lmm... Hør om bensinpumpe starter når du setter på tenning ... Ellers... Diagnose! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvardhog Skrevet April 3, 2013 Forfatter Share Skrevet April 3, 2013 Har prøvd og rensket dieselfilter nå, og den går på starteren, og var etter en gang.. skjønner ikke problemet! startet fint i går, å i dag gikk det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvardhog Skrevet April 3, 2013 Forfatter Share Skrevet April 3, 2013 Noen som vet om de har noe med dysene?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet April 3, 2013 Share Skrevet April 3, 2013 Kan f.eks være inlinepumpe under bil i området under førersetet. Men dette blir da ren synsing. Få tatt en diagnose. Vet at dette har gått igjen på flere biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvardhog Skrevet April 3, 2013 Forfatter Share Skrevet April 3, 2013 Er det sånn at vanlige verksted får tatt det eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 3, 2013 Share Skrevet April 3, 2013 Hei, Vis det kom plutselig kan det vel kanskje være veivsensor eller kam sensor som nevnt over, har du hatt noe trøbbel med start tidligere? Vet du om den gløder skikkelig? En annen ting som kan sjekkes er rail trykket, vis det blir for lavt vil den ikke starte, eller kan fuske og være tungstartet. Men slike ting kan man få sjekket med diagnose, som de aller fleste verksted har. Men usiker på hva dem kan gjøre om dem ikke har bmw utstyr.. Hvor bor du? Kanskje det er noen i nærheten som kan hjelpe, sjekk diagnosetråden jeg linker til i signaturen min, bla litt nedover så finner du en liste med noen av dem på forumet som har utstyr for slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvardhog Skrevet April 4, 2013 Forfatter Share Skrevet April 4, 2013 Har snakket med en bilmekaniker som har peiling på BMW, så han mente der va in-line dieselpumpa under bilen, for vi rensket dieselfilteret og sjekka om det kom diesel ut fra ene slangen, som det ikke gjord. Så skal prøve og kakke på pumpen og se om den kommer seg, har og bestilt nytt batteri og dieselfilter! Skal si i fra om jeg får fikset det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Vis du må ha ny pumpe, ikke kjøp uorginal. Jeg måtte bytte pumpa mi for den ikke ga nok trykk så den fuska på full gass. Kjøpte da ei uorginal pumpe på ebay, og den bråka som faen og ga ikke noe bedre trykk en den utslitte pumpa. Kjøpte ny pierburg pumpe og trykket steig med en gang, og den bråker ikke heller. Kan lønne seg og kjøpe pumpe fra tyskland! Ikke i norge der den koster 2500-3500 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvardhog Skrevet April 4, 2013 Forfatter Share Skrevet April 4, 2013 http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/r ... 1.htm#5829 Der ser du det ert 2 stk. Er de like, eller er det noe forskjell? Koster ikke verre en 1100,- når man ser prisen på andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Er ikke den ene for eldre modeller og andre for nyere? Står vel at den passer på biler nyere en en dato/år og på biler mindre en dato/år. Får ikke opp pumpene når jeg trykker på linken, men så dem på telefonen i sta, og da sto der forskjellig årstall dem passa på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvardhog Skrevet April 4, 2013 Forfatter Share Skrevet April 4, 2013 Det står samme dato på de, så er litt usikker der. Men skal prøve og riste/slå litt på pumpen, og se om den kanskje er etter igjen da. Satser på det! EDIT: Fann ut av pumpene, blir den nederste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvardhog Skrevet April 4, 2013 Forfatter Share Skrevet April 4, 2013 Har nå tatt diagnose, og kommer opp 2 feil, Pre-supply pressure monitoring og Rail-pressure monitoring on engine start. Kan noen forklare meg hva det er og hva som er feil? Har prøvd og slettet feilene, men kommer opp igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Har nå tatt diagnose, og kommer opp 2 feil, Pre-supply pressure monitoring og Rail-pressure monitoring on engine start. Kan noen forklare meg hva det er og hva som er feil?Har prøvd og slettet feilene, men kommer opp igjen... Pre supply pressure vil si at matetrykket til høytrykkspumpa (som sitter på motoren) er for lavt, i de fleste tilfeller skyldes dette den pumpa du linka til, jeg hadde samme feilkode selv når mi pumpe var gåen. Rail-pressure monitoring on engine start, det betyr vertfall at trykket er for lavt når motoren startes, denne feilkoden hadde ikke jeg da jeg kun hadde lavt trykk ved mye gass. Enten har du på et tidspunkt hatt så lavt matetrykk at det har påvirket railtrykket, eller så er det noen dyser så lekker så mye at trykket forsvinner. Dette ville skapt stsrt problemer ville jeg tro.. Jeg ville fått testet trykket med diagnose bare for og se hva trykk som er på matesiden og på railen ved stsrt, tomgang og akselerasjon. Om det er ok matetrykk ved start men lavt railtrykk kan det være dyser som lekker til retur. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå