alx2rvik Skrevet April 4, 2013 Skrevet April 4, 2013 skjønner ingenting her... plutselig begynte den gule lampa som indikere at jeg har lite frostvæske og beholderen er full. har nå byttet den føleren under tanken, siden jeg regnet med at den var ødelagt. men neida den forbanna lampa lyser selv om jeg har riktig mengde frostvæske nå også.:/ hva mer kan jeg gjøre da?
alx2rvik Skrevet April 4, 2013 Forfatter Skrevet April 4, 2013 Ja men det er ingen lekkasje når beholderen er full. hadde lampa lyst når tanken hadde vore tom så hadde jeg skjønnt det.:/
MariusW Skrevet April 4, 2013 Skrevet April 4, 2013 Kanskje feilmeldinga har hengt seg opp i minnet og må slettes?
lagunilla Skrevet April 4, 2013 Skrevet April 4, 2013 Nei, de blir kanskje lagret som minne ja, men lampa blir borte på e46.
alx2rvik Skrevet April 5, 2013 Forfatter Skrevet April 5, 2013 Etter mye søk på google, så fant jeg ut at det en magnet greier som føler mengden på væska i tanken. fant også ut at det er samme føler på spylervæska. tenkte jeg skulle teste den i helga. Lyser den fortsatt da så er kan det være magneten i tanken som har løsna eller så er det brudd i lendningen. Krysser fingrene nå...
alx2rvik Skrevet April 5, 2013 Forfatter Skrevet April 5, 2013 Tenkte også prøve å dra en ledning fra føleren på spylervæsketanken og over til kontakten til frostvæske kontakten. Da SKAL lampa slukkes om ikke det er brudd
Nitrius Skrevet Mai 4, 2013 Skrevet Mai 4, 2013 Fant du ut noe mer? Kjølevæske lampa mi begynte også å lyse idag, dog den stoppet å lyse igjen kort tid etter. Sjekket tanken for sikkerhetens skyld, men den er på max, og ikke sett noe tegn til lekkasje, og motortemperaturen er helt normal. Så må vel nesten være en føler/sensor som kanskje begynner å bli litt dårlig? Edit: Når jeg tenker meg om, motoren var jo kald, eller nettopp startet nesten når lampen begynte å lyse, kanskje 5min etter. Og kjølevæska ekspanderer vel litt ettersom motoren blir varm, og motoren var jo relativt varm/lunka når jeg sjekket tanken, så kan jo godt hende at når motoren har kjølt seg helt ned, at jeg faktisk kunne trengt litt kjølevæska allikevel? Edit2: Virker som det er litt lite kjølevæske ja, sjekket nå som bilen hadde fått kjølt seg ned helt, og da var vel flytepinnen akkurat på min. Edit3: Hmm, merkelig dette, er igjen usikker, kan ikke være luft i systemet som forårsaker dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå