Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjønner ingenting her...

plutselig begynte den gule lampa som indikere at jeg har lite frostvæske og beholderen er full.

har nå byttet den føleren under tanken, siden jeg regnet med at den var ødelagt. men neida den forbanna lampa lyser selv om jeg har riktig mengde frostvæske nå også.:/

hva mer kan jeg gjøre da?

Skrevet

Etter mye søk på google, så fant jeg ut at det en magnet greier som føler mengden på væska i tanken. fant også ut at det er samme føler på spylervæska. tenkte jeg skulle teste den i helga. Lyser den fortsatt da så er kan det være magneten i tanken som har løsna eller så er det brudd i lendningen. Krysser fingrene nå...

Skrevet

Tenkte også prøve å dra en ledning fra føleren på spylervæsketanken og over til kontakten til frostvæske kontakten. Da SKAL lampa slukkes om ikke det er brudd

• 5 weeks later...
Skrevet

Fant du ut noe mer? Kjølevæske lampa mi begynte også å lyse idag, dog den stoppet å lyse igjen kort tid etter. Sjekket tanken for sikkerhetens skyld, men den er på max, og ikke sett noe tegn til lekkasje, og motortemperaturen er helt normal. Så må vel nesten være en føler/sensor som kanskje begynner å bli litt dårlig?

Edit: Når jeg tenker meg om, motoren var jo kald, eller nettopp startet nesten når lampen begynte å lyse, kanskje 5min etter. Og kjølevæska ekspanderer vel litt ettersom motoren blir varm, og motoren var jo relativt varm/lunka når jeg sjekket tanken, så kan jo godt hende at når motoren har kjølt seg helt ned, at jeg faktisk kunne trengt litt kjølevæska allikevel?

Edit2: Virker som det er litt lite kjølevæske ja, sjekket nå som bilen hadde fått kjølt seg ned helt, og da var vel flytepinnen akkurat på min.

Edit3: Hmm, merkelig dette, er igjen usikker, kan ikke være luft i systemet som forårsaker dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...