bjorneoen Skrevet April 6, 2013 Share Skrevet April 6, 2013 Hei! Har en BMW E87 2006 modell, og har byttet ut Business spilleren til fordel for en Pioneer spiller. Har helt siden jeg hadde bilen på verksted for lakkering, syntes det har vært mye lavere lyd på min venstre side iforhold til høyre siden, men har aldri giddi å gjort noe med det! Men nå er jeg litt litt så vil gjerne finne ut av hva det er! Lastet ned en desibel måler til min telefon og målte på hver side. Om jeg skrur all lyden over til høyre siden så fikk jeg 70 desibel, men om jeg skrudde all lyden over til høyre så var det kun 60 desibel og det er jo ganske stor forskjell...! Hva kan det være?? Tenkte å skru av dørtrekket imorgen å sjekke ledningene, kan dette være en dårlig ledning eller dårlig kontakt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoff Skrevet April 6, 2013 Share Skrevet April 6, 2013 Kan nesten høres ut som det ble gjort en justering med den gamle spilleren som henger igjen. Jeg ville kanskje forsøkt å montere den gamle spilleren igjen for så se om det fortsatt er et problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet April 6, 2013 Forfatter Share Skrevet April 6, 2013 Kan nesten høres ut som det ble gjort en justering med den gamle spilleren som henger igjen. Jeg ville kanskje forsøkt å montere den gamle spilleren igjen for så se om det fortsatt er et problem? Åja ja okei, det kan jeg prøve imorgen! Er det egentlig mulig at justeringen sitter igjen fra den gamle spilleren? Den originale business spilleren er jo en styreenhet i seg selv og kalles 1RAD og den er det jo mulig å kode, men om man tar ut den så tar man vel med seg alle justeringer også? Eller lagres disse et annet sted også? Men kan jo prøve med original spillerne å sjekke! Jeg husker at etter jeg hentet bilen hos verkstedet etter de hadde lakkert noe på bilen så syntes jeg lyden var anderledes, kan ikke huske at den var sånn før dette.. De måtte ta av dør trekket for å komme til dørhåndtaket på venstre siden, kan det hende de koblet ledningen på høyttaleren dårlig eller feil når de monterte sammen igjen?? Er det mulig at de tok minus på pluss og omvendt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 At innstillingen henger igjen fra den gamle spilleren høres snodig ut, ville ha tatt av dør trekket og sett etter om det kan være noe der, høres lyden klår ut i alle høyttalere? Hvordan er det vis du bare balanserer det på spilleren? I min bil har jeg en funksjon som gjør at det blir mer "surround" eller hva jeg skal si jeg får vertfall mye bedre lyd (blir like mye lyd på høyre som venstre for meg i førersetet) Vet ikke om din kanskje har det http://jandtdistributing.com/dynavinsol ... row-11.jpg Ser den høyttaleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet April 9, 2013 Forfatter Share Skrevet April 9, 2013 Nei sånn knapp har jeg ikke, er nok for de som har litt bedre enn standard lydanlegget det tror jeg? MEN har funnet ut av feilen!!! Viste seg etter å ha tatt av dørtrekket på førersiden der hvor lyden var dårlig, at verkstedet som sist satt på igjen dørtrekket, klarte å sette høyttaler ledningen i klem, og de hadde skrur en av dørpanel skruene rett gjennom ledningen.. Den var ikke kuttet av men pluss og minus gnissa jo inntil hverandre og det var ikke noe isolasjon rundt ledningene lenger! Splittet ledningene fra hverandre og teipet godt rundt og lyden blei bra igjen Takk for hjelpa folkens! Slik så ledningen ut (ikke rart det skurret og var lavere lyd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 Bra du fant ut av det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 I min bil har jeg en funksjon som gjør at det blir mer "surround" eller hva jeg skal si jeg får vertfall mye bedre lyd (blir like mye lyd på høyre som venstre for meg i førersetet) Vet ikke om din kanskje har det http://jandtdistributing.com/dynavinsol ... row-11.jpg Ser den høyttaleren Bare for å presisere. Knappen finnes kun på e46, og det den gjør er å skru av høyttalerene bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet April 9, 2013 Forfatter Share Skrevet April 9, 2013 Jepp, var deilig å endelig være knitt denna knitringa og lave lyden!! Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 I min bil har jeg en funksjon som gjør at det blir mer "surround" eller hva jeg skal si jeg får vertfall mye bedre lyd (blir like mye lyd på høyre som venstre for meg i førersetet) Vet ikke om din kanskje har det http://jandtdistributing.com/dynavinsol ... row-11.jpg Ser den høyttaleren Bare for å presisere. Knappen finnes kun på e46, og det den gjør er å skru av høyttalerene bak. Hvilken av dem? har lyd der fortsatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå