nickandjhonny Skrevet April 7, 2013 Skrevet April 7, 2013 heisann kjørte fra oslo til bergen på fredag og kjørt litt her hjemme (ca60 mil) og bilen har brukt 1,5 liter olje ca er dette normalt ?
AndreTheGiant Skrevet April 7, 2013 Skrevet April 7, 2013 Nei. Ryktes at BMW sier at et oljeforbruk inntil 1 l per 1000km er "ok". Sunes selv dette hørtes mye ut.
nickandjhonny Skrevet April 7, 2013 Forfatter Skrevet April 7, 2013 ja syntes det er vannvittig merkelig , den er bare gått 78.000km og , lurer på hva dette kan komme av, det er ikke noen lekasjer å se heller
CrZyWiz Skrevet April 8, 2013 Skrevet April 8, 2013 Det er ikke normalt nei. Hvordan olje? Lenge siden sist oljeskift? Blå røyk?
nickandjhonny Skrevet April 8, 2013 Forfatter Skrevet April 8, 2013 har nylig kjøpt bilen så vet ikke helt når det var sist olje skift mener å huske at det er 10.000km siden hvis det er blå røyk hva kan det være da ? (
nickandjhonny Skrevet April 8, 2013 Forfatter Skrevet April 8, 2013 det er ikke peilepinn heller i bilen bare elektronisk måler , kan det være at denne er helt ute å kjører og
nickandjhonny Skrevet April 8, 2013 Forfatter Skrevet April 8, 2013 ja tenkte å sjekke veivhus venten men lurer på hvor den sitter på denne motoren, er ikke så kjent med nye bmw motorer
John Kr Skrevet April 8, 2013 Skrevet April 8, 2013 Spørsmålet er om du bruker rett oljetype, dårlig olje = høyt forbruk.
Evenol Skrevet April 8, 2013 Skrevet April 8, 2013 Spørsmålet er om du bruker rett oljetype, dårlig olje = høyt forbruk. Jeg skulle tro at det skal litt mer til enn bare dårlig olje til når den bruker 1,5l olje på 60 mil.
CrZyWiz Skrevet April 8, 2013 Skrevet April 8, 2013 Spørsmålet er om du bruker rett oljetype, dårlig olje = høyt forbruk. Jeg skulle tro at det skal litt mer til enn bare dårlig olje til når den bruker 1,5l olje på 60 mil. Har ingen garanti at den faktisk har brukt 1.5 liter. Visst det var lite i utgangspunktet, og man sjekker nivå. Så kan man fylle endel før man når maks.
nickandjhonny Skrevet April 8, 2013 Forfatter Skrevet April 8, 2013 oppdaget en merkelig ting , som sagt så har jeg oljemåler på idriven, og jeg fylte opp olje nivået på max med (castrol olje) , og siden jeg har stresset litt med dette olje greiene , så har jeg sjekket oljenivået relativt ofte når jeg kjører, og det hender den måler litt forskjellig fra gang til gang(noe som sikkert er helt normalt) sjekket også eksosen og den lukter ikke olje, motoren maler som en katt og er fin både på pådrag og på tomgang, så det som kan være årsaken er jo det at når jeg sjekket oljenivå i oslo så hadde ikke idriven helt stilt seg inn noe som resulterte i at jeg fikk ett feilmål og at den viste at det var mer olje på bilen enn det som egentlig var ?
nickandjhonny Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 som sagt så er det elektronisk oljemåler. og den fungerer kun når bilen er i gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå