Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du bytter selv eller? Men har ikke noe ekstremt oljeforbruk da. Kanskje literen per 15000. Så litt skeptisk til at det er det. Får kanskje heller vente og heller fikse det i Tyskland i sommer. Litt billigere :P

Skrevet

skrur nå bil selv generelt jeg da(ikke e90'n så mye akkurat, men generelt), så tviler på det blir særlig problem.

en liter pr 15k km er ikke mye :)

• 4 weeks later...
Skrevet

var hos strandveien auto og de bytta impulsgiver på insugningskamaxel etter at de fant en feil på den for 1000 km siden. Bilen drar gjevnt og fint, men forbruket er fortsatt mye høyere enn det det var. ligger på rundt 9 liter på mila, mens jeg før lå på rundt 7. Noen som har noen flere smarte tips på hva det kan være?

Skrevet

håper du mener 0,9 :P

selv snitter jeg 1 liter på mila på bykjøring somregel.

dro den jevnere etter bytte av den føleren? eller var den som før?

Skrevet

Ups :P her gikk det litt fort i svingene ja. 0,9 ja. Før hendte det at den lugget ved pådrag. Dette har jeg ikke opplevd etter bytte av føleren. 0,9 er ved variert kjøring i ca 60 km. Tidligere lå jeg på 0,75 maks på bykjøring og under 0,7 på langkjøring. Skal sies at jeg ikke er den som trykker hardest på gassen da jeg jobber som trafikklærer. Vet flere opplever forbruk opp mot 1 liter på mila, men merkelig at jeg plutselig skal oppleve det samtidig som bilen ikke går jevnt på tomgang.

Merket jo en forbedring fra etter at jeg bytta alle coilene. Da lå jeg på over litern på mila på langkjøring.

Skrevet

skal værtfall prøve å bytte ccv ventilen på min, så gir iaf lyd om det var noe forskjell da :P må bare få fingen ut og gjort det.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har du fått byttet Veivhusventilasjon Mattae? Fikk en god pris på delene hos GS så skal igang med å bytte selv neste fredag. Spent på om det har noen virkning.

Skrevet

skal bytte i morgen :) handla på bavaria selv :P kosta samme som gs.

går forøvrig ikke som den skal for tiden... dau. håper det er veivhusen eller så blir bilen satt på diagnose.

Skrevet

da var det bytta, var igrunn en jævla drittjobb :P slanger og faen over alt! og stress å ta ut fuelrailen og dyser osv.

og fjerna ikke feilen på min bil... bytta kun selve oljeutskilleren ikke noe slanger, tror alle var hele.

får fortsatt feilkode så er sikker noe annet, får hive den på verksted for feilsøking. delene til denne bilen er såpass dyre og så mye som kan vær galt at jeg gidder ikke kjøpe og prøve en drøss med forsjellig :P

Skrevet

ok. kjipe saker. En sikkelig drittjobb altså. Har oljeutskiller og slanger jeg da. Håper det skal hjelpe litt. Har jo ingen feilkoder på bilen, så får nesten bare prøve meg fram og se om det hjelper. Takk for info i alle fall, så skal jeg gi det update på fredagen

Skrevet

Jeg har noe av det samme som du nevner på min E39, drar ujevnt på lavt turtall, gjerne da skal jeg kjøre igang. Den har vært slik et par uker nå, irriterer meg vel egentlig ikke så veldig utenom at jeg er redd for at den skal dø på tomgang, den har gjort det to ganger, fikk plutselig Check Engine lyset i dashen her om onsdagen, men den forsvant idag, men har fått rota litt rundt og jeg sitter igjen med at det er en av tre, enten kamakselsensor, veivsensor eller idle control valve som er skitten/nesten tett. Skal få tatt en diagnose til uka som kommer, har holdt på i helga med og få bort feil indikatoren på denne "bilen" i dashbordet, så nå er alt som det skal være teknisk sett, alle blinklys blinker når jeg låser bilen faktisk, aldri sett den gjøre det før idag da jeg fikset bakluke som sier at den er åpen selvom den er låst.

• 2 weeks later...
Skrevet

var gåen valvetronic motor på min ja.

dem sletta og nullstilde osv, så gikk bilen ekstremt mye bedre etterpå. så fikk beskjed om at om det skjedde igjen så måtte valvetronic motoren byttes, og det skjedde :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...