Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Triksene er: ikke få renning, ikke få spytting. Haha. Bruk gode bokser, så får du god tut og god kvalitet.

Ellers må du ta et tynt lag med klarlakk, så to tykke. Hvis det første tykke blir ruglete, vannsliper du det plett, før neste tykke sjikt. Det siste sjiktet vannsliper du for appelsinhud, så rubbing, polering og lakkfinish.

Viktig å ga god/riktig grunning og godt forarbeid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er ukentlig i Åsane og de traktene. Familie i Knarvik og ved Frekhaug, så er det jo IKEA og biltema, når vi skal til svigers i Modalen, og når jeg besøker min lillebror i fengselet :P

Jau, det kan vel arrangeres. Den blir vel snart parkert for vinteren og litt ombygging og lakk. Håper det ikke stjeler hele våren og sommeren. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaaa, kommer frå Modalen sjølv! Bur i Knarvik for øyeblikket! Jævli merkeligt at eg ikkje har sett den oftere då :P
Jobber nedpå Roycen på Hordvikneset så kjører dagligt rundt i knarvik med ein svart E46. Du får legge deg på tuten neste gang du ser
ein svart E46 touring faclift ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bestilte nye Dynavin N6, sent mandags kveld. Den kom på torsdag. 3 virkedager fra California er ikke gale :) Monterte den i går og tok et bilde i dag.

Kjøpt hos j&tdistributing, samme sted/person jeg kjøpte Dynavin D99+ av, for et par år siden. Han ga meg 600 i rabatt, uten at jeg spurte om det :)

På mandag bestilte jeg også nye (originale M3) lister, i utførelsen Titan Shadow. Håper dette vil bryte litt opp i alt det sorte. Har Alu cube black nå, men de er stygt skadet av å ha ligget løst i bagasjerommet, i månedsvis :P Nye lister til interiør og ratt ble sendt fra statene i dag. Tok litt tid, siden det var spesialbestilling :P

Legger ved et bilde av en annen med like lister, og dynavin N6 montert i min:

post-49688-0-17922100-1421488604_thumb.j

post-49688-0-89863400-1421489507_thumb.j

Angående N6 vs D99+: Det er fortsatt Parrot bluetooth, men nå støtter den også Pandora, Wimp Hifi osv. På D99+ kunne jeg bare streame kjipe MP3 sanger, ellers hakket det noe vilt. N6 støtter også mange flere formater, som .flac/lossless/apple lossless. Kombinert med lydprosessor og mange nye innstillinger(f.eks. lydforsinkelse fra høyttalere,) begynner denne enheten å bli noe veldig brukbart.

Den har ca. 20 sek boot, MEN nå begynner den å boote så snart du låser opp dørene, så med en gang du vrir tenningen, kommer skjermen på. Den setter seg i standby, i 20 min, når du låser bilen igjen. Er du på et ærend eller stopper et sted, kan den derfor fortsette umiddelbart der du slapp.

Den parerer seg mye kjappere med telefonen nå, så det er bare til å gå med den i lommen, så starter musikken når du starter bilen. Trenger ikke trykke på noe som helst.

Ellers er den raskere og hardware/innmat er byttet ut med kjente merkenavn, spesielt delene som har med lyden å gjøre. iGO Primo navigasjonen er nå lisensiert og ikke en hacket piratversjon. Denne er også blitt mer brukervennlig/intuitiv og raskere. Det er kommet en lyssensor frempå enheten, slik at den selv dimmer (før måtte du sette nattmodus manuelt), og dimmeren kan du innstille slik det passer deg best.

D99+ og tidligere, hadde iPhone/iPad kabel og du trengte overgang på denne igjen, for å bruke nyere iDings med lightning osv. Nå er det bare en USB-kontakt, slik at du kan plugge telefonene osv inn via sin egen lader/USB-kabel. Dette var veldig greit, spesielt for oss med Android telefoner, men også for dem med iPhone 5 og nyere, som slipper å kjøpe adapter.

Radiokontakt passer nå rett på radiokabel, uten den gammeldagse overgangen, men det følger med overgang for de eldre bilene som har de eldre kablene.

N6 virker også på E39 med original DSP! Ellers har knappene blitt mykere, og det føles ikke lenger som billig hardplast og kvaliteten, generelt, har fått seg et skikkelig løft.

Av negative ting: skjermen føles fortsatt litt kornete/grov å ta på, og touchen kunne vært litt mer presis og kjapp. Har prøvd kalibrering, men ikke stilt på sensitivitet enda. Synes at DAB-radio kunne vært inkludert i 2014/2015, men det er vel for å presse prisen litt ned. Du får Dynavin dab-tuner til rundt 1300+frakt og mva, og denne styres fra rattknapper/skjerm som alt det andre.

Så her er det veldig mange pluss og veldig få minus. Den største plussen, må være lydløftet og at den er blitt så mye bedre, men koster det samme som de forrige :)

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiørlister ble sendt fra transittbyen Amsterdam, i dag, så de er her vel plutselig :) 

Satser på å få lakkert nye framfangeren ila februar og så er det bare å slenge på noen splittere. 

Lurer på om jeg skal få lakkert bakfangeren i samme slengen, men spørs hvor mye ekstra det blir, da den trenger et par små rettinger :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det! :) Blir litt smalere hjulbuer enn jeg hadde lyst på, men vil prioritere å reise litt i år. Har så mye fleksitid jeg ikke vil sulle bort :P 

Men det blir nok en del kroner på bil også, som vanlig. Hehe. Alltid noe man har lyst på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvemontert nye interiørlistene! Er ikke helt trykt inn på bildet. Ble ganske fornøyd, og fargen irl stemmer bra med bildet et par innlegg over her. Var veldig matt og metallic-preget.

post-49688-0-41839200-1421956026_thumb.j

Litt "styr" å bytte deksel på ratt, så det bytter jeg i morgen eller på lørdag. Alt for trøtt og kald nå :P

Har også begynt å forhøre meg om priser på lakkering av nye fangeren, så må vel snart nappe av den gamle og flytte over litt småplukk. Gleder meg til våren nå. Audien er bare gøy på snø, og det hadde vi 4 dager rundt juletider, så stort sett kjeder jeg meg på veien.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde i dagslys:

post-49688-0-89109900-1422093561_thumb.j

Sitter i bilen og holder på med rattet. Akkurat nappet ut airbagen :P Tipper det er rattet som blir finest. Hehe.

 

Edit: Da var jeg ferdig med ratt også, pluss moms:

 

post-49688-0-80709700-1422096573_thumb.j

 

post-49688-0-68515000-1422096605_thumb.j

 

post-49688-0-62351300-1422096590_thumb.j

 

Her med markert slitasje (mattet, riper eller lakk skrapt bort):

 

post-49688-0-87139700-1422096789_thumb.j

 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Ja, de gamle listene er ikke gale (når de er strøken), men litt stueforandring måtte til, ikke minst fordi de var slitt. Var jo også sort fra gulv til tak, inkludert setene. Var gøy i begynnelsen, men må synes jeg det ble litt kjedelig.

Begynner å bli klar for våren nå! Kun lakkere fanger som gjenstår. Men så har jeg begynt å få litt problemer med låsing. Enten vil den ikke åpne, eller så vil den ikke låse, rekkevidden har blitt kortere og kortere, og sentrallåsen virker når du tar nøkkel i døren. Samme med begge nøklene, så batteriet i nøkkel er vel utelukket. Tenker antenneforsterker (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...