Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Takk og takker for innspill, men de nye felgene ankom for en ukes tid siden, og ligger og venter. Det også er 19"ere.. 8,5" og 9,5" ET35. 

Tenkte å ha Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, i 225/35 og 255/30. Håper ikke det blir helt håpløst :P

 

Håper det går med 255, siden jeg har valsede buer. Hvis ikke blir det dritkjipt. Da sier jeg at nok er nok og shaver buene. Må klare å finne et kompromiss mellom veigrep og subbing. Vet ikke hvor mye forskjell det er med 245 vs 255, men jeg er litt skeptisk til mindre enn 255. Hehe. Ligger muligens bare i hodet. 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 245/30 på min med 95ene, veldig godt grep, men kunne vert bedre. Men så hadde jeg bare falken dekk da. Har også hatt 255/30 både falken og Eagel F1 når jeg hadde CSL felgene, Eagle dekka er en helt annen verden enn Falken. Så 245 burde være plenti med grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

245 bør hvert fall være trygt mtp subbing. De skal på før svensketur i sommer, og da er det megaslitsomt med den subbingen. Hehe. Så tror kaaanskje jeg safer med 245.

Så har jeg godkjent "alternative dekk" i vognkortet. Da med 225 f og 255 b. Var mest derfor jeg tenkte å beholde samme bredde/profil. Vet ikke hvordan det er på kontroller. De ser jeg har godkjent felger med forskjellig bredde, men dekkdim blir jo litt annerledes. Lurer på om de gidder å si noe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9.5x19" ET35 og orginal msport høyde bak? Isåfall så tviler jeg på at du trenger å bekymre deg. Før jeg senka min i vinter, så subba jeg kun bittelitt veld veldig aktiv kjøring på Style 95ene. Da var bilen litt lavere enn msport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg prøver på 255. Original M-sport høyde, ja. Kun senkeskåler foran.

Skulle egentlig bestille dekk denne uken, men vaskemaskinen røk, så må utsette til Juni. Reiser også til Island i neste uke, så vil ikke blakke meg helt (denne måneden også) Haha.

Har blitt spurt om å lage reisebrev på denne turen, men det blir i chevy og ikke BMW. Tror nok jeg bare poster noen bilder av div og skriver litt, her i tråden. Sikkert ikke veldig interessant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se hva jeg får til :P

I dag har jeg sullet meg til å fikse glipene mellom panser og forskjermer. Ble ganske jevne og fine nå.

Fikk ikke trekt og vridd så mye i skjermene under opprinnelig montering, da ene skruen var rundet. Fikk heldigvis boret den ut i dag (drittjobb).

Takk til Stawky for tips til justering!

Så klarte jeg å knekke festene på blinklysene. Ene når jeg dro i skjermen, og andre når jeg skulle demontere det, før jeg dro i andre skjermen og knakk det blinklyset også. Haha. Fail. Skruen som holder blinklyset hadde rustet seg kubb, så hele festet knakk når jeg dro med skrutrekker. Men men. Fikk punktet dem på plass med limpistol, så håper det holder til nye blinklys og fester kommer. Stawky sa også at jeg burde ta ut lykter ved justering, og det burde jeg ha gjort :P Det ene hadde knekt uansett og de selges likevel i par..Så ja.. Hehe.

Før:

post-49688-0-77536300-1431201668_thumb.j

Etter:

post-49688-0-52919200-1431201708_thumb.j

Kjedelig å ta bilde når det er overskyet :(

Beklager stygg skiltredigering (mobilfiks)

Glipefiks: Skrudde ut alle skruene og trakk skjermene litt ut. Nederste hullet ved blinklys ble slipt større, slik at skjermen kunne dyttes godt inn. Spacet med 3 skiver og strammet til. Dro skjermen ut ved dørene og strammet til. Så spacet jeg de midtre hullene med et par skiver og strammet til.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, festene på selve hovedlykta som knakk hos deg også? Eller var du heldig at de bare var blinklyset?
Begge mine fester på hovedlyktene knakk første gang jeg skulle demontere de når jeg kjøpte bilen :P Sikkert ikke vært av på mangen år siden det var orginale som stod på :P Har ikke gadda å kjøpt nye lykter enda, så jeg har enda jallamek på den ene lykta for å feste blinklys, men det snakker vi ikke om :D
 

Bare hyggelig og være til hjelp :) Ser myyye bedre ut :D Nå må jeg bare fingern ut og gjøre det selv ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener jeg skal ta med bryet med montering, uten dekk? :P Tja..Var det da. Haha.

Har også fått BMW senterkopper, men vet ikke om de passer. Impulskjøp før jeg fant felger. Glemte at jeg hadde kjøpt dem, helt til de dukket opp.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...