EspenBimmer Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 Eneste castrol oljen som var "godkjent" til motoren min var 0w-30, og det er selvfølgelig den dyraste... Så over 800kr for 4 liter på mekonomen. Hadde nok godt fint med 5w-30-40 og, men er greit med 0w når det blir kaldt! Har alt fra 20 til over 40% på mekonomen så betalte vel det oljen kostet for en noe lengre handleliste. Tror jeg bare bytter olje, olje filter og kupè filter i helgen då. Så vente med vanos til eg har fått kjøpt alt av pakninger, så kan eg ta å bytte lageret samtidig. Får bare server error på pakningene til koed så gir faen for no Takk for detaljert veiledning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 Tror ikke jeg ville kjørt 0w-30 på din bil. Det er vel alt for tynt flytendes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 19, 2013 Forfatter Share Skrevet September 19, 2013 0w-30 som er anbefalt til min motor og, men siden de ikke er nye lenger, gikk jeg over til 40. 0w-30 har de skambillig på koed (også castrol edge) Jeg ville ha 40, så gikk til billigbilpleie i stedet den hadde ikke koed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 Men får du ikke dårligere oljetrykk med tynn olje ved høyere temperaturer? Er vel derfor m3 kjører 10w-60 eller noe slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 19, 2013 Forfatter Share Skrevet September 19, 2013 Har ikke noe fasit på den, men det er det jeg har "lært" også. Lavt oljetrykk ved varm motor på tynn olje. Vet ikke hvilken viskositet jeg bør bruke med pressen, men lurte på om M-oljen kunne være noe (10w-60) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenBimmer Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 fra innkjørelse olje som nesten er vann til 15W-40 er den største forkjellen jeg har målt på 3000 omdreninger ca 0,1bar. 10W-60 har bare ett større arbeidsområdet, så den blir ikke for varm på bane. noe -30 gjerne ville blitt. Men igjen vil ikke 10W vært det beste på kalde dager. for deg med presse ville jeg sakt 5w-40 eller 0w-40 vil være en allsidig olje for allsidig bruk Tallene står bare for viskositet ved en fast angitt temp. mener det er 80 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 Jeg kjørte 5w-40 Castrol på min med presse, og var aldri en ulyd før oljepumpe-drevet løsnet.. Så vil tro det er rimelig safe! Dessuten ble motoren gullendes ren med den oljen. Var forøvrig ikke Edge, men Magnatec. 399 for 4l på Mekonomen. Kupp kaller jeg det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 20, 2013 Forfatter Share Skrevet September 20, 2013 Hmm. Det var jo ganske greit! Spurte du ESS hva de anbefalte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 De fortalte meg at jeg skulle fortsette med det som jeg alltid hadde kjørt med.. så da gjorde jeg det. Hehe. Nye motoren går forøvrig på Mobil 1 olje, fikk så gode rabatter her på jobben at det ble det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenBimmer Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 mobile 1 er og godkjent til min motor. Var den, castrol 0w og bmw original olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 (endret) Om to uker er kompressoren ferdig betalt Bare 3k igjen (pluss software som må vente litt).Så skal jeg snart kjøpe supersport black evo control +Sto på TRF sin i en dag eller noe sånt, så sparer litt peng der.Håper på hellakkering til våren. Må bare handle M3 speil og 3 nye sideskjermer først.Når sommerhjulene kommer på igjen, blir det litt strekk og mye lavere bil (som jeg har nevnt tidligere). Skal oppdatere jevnlig med masse bilder Endret September 9, 2015 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 27, 2013 Share Skrevet September 27, 2013 Julian likar.. Kommer nok fint fram overalt med de dekkene! Hva planer har du for vinterfelgene da? Orginal-look eller litt fresh? Stor cred til Thundercoil(uvant å skrive!) for seriøs handel. Tror ikke jeg hadde solgt noe på denne måten til andre enn han.. Blir veldig bra med justerbart. Satser på pen senk, men ikke "over the top"-senk.. Så for noen mnd siden at Koed.no solgte brukte M3-speil til en overkommelig pris. Verdt å sjekke! Umulig å finne fram til speilene på bruktsiden, men med litt leiting finner du de vel. Haha Skal ta å få sendt deg monterings-filen fra ESS iløpet av dagen! Kompressoren er snart ferdig demontert også. Kun selve kompressoren og dysene igjen som står på motoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 27, 2013 Forfatter Share Skrevet September 27, 2013 Høres bra ut! Ikke stress! Tar sikkert et par måneder før jeg får det på. Er ikke vits i å montere det uten software. Hehehe. Men kan gjerne ta i mot den filen for montering. Kjekt å være litt forberedt Takk for tips angående koed! Har bare sett på Ebay jeg. Dritet er at jeg ikke vet hvor mange pins jeg har i kontaktene på mine speil, og jeg har ikke giddet å dra av dørpanelene for å sjekke. Hehehe. Men må vel gjøre det før jeg bestiller. Uff. Edit: Du kan bare kalle meg thundercunt, om du vil! Hehehe. Er ikke så nøye med de som "kjenner" meg fra før, vil vel alltid være thundercunt for dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenBimmer Skrevet September 27, 2013 Share Skrevet September 27, 2013 Dyre dekk ja, men er i en egen klasse! Monterer du kompressoren i vinter eller venter du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 28, 2013 Forfatter Share Skrevet September 28, 2013 (endret) Den blir montert i desember eller januar Må bare prioritere dempere osv først. Endret September 9, 2015 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå