Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har kjøpt meg ett gtr kitt fra flosman.å kittet er til e 36 ringte så jeg ringte flosman å spurte om det fantes no pappirer på bredingen men nei da, ingen pappirer på det .noen som kan hjelpe meg om hva jeg burde gjøre ? : hjulene veit jeg att jeg ikke får godkjent.nå som det er 16 som er lovligt å jeg har 20 . tenkte å bruke no godkjente felger hos bt med godkjent senking men da er det bredinga som blir problemet har jeg på følelsen nå som det ikke fins no tuv osv .håper på svar av bimmersfolket:))

Skrevet

uten at jeg skal si jeg er 110% sikker her,men enig med han over så lenge det ikke er breiere en speilene på bilen.

å hva hjula angår så har det ikke noe å si så lenge de er innafor + - 5% av rulleomkrets å

at ET ikke blir forandret med mer en + - 6 . å at de ikke stikker utafor skjermen (trur det er sånn regla er)

å man må ikke ha tuv papirer på felger for å få det godkjent i vognkort,mange som tror det.men har gjort det sjøl å det har gått fint,samme som om man blir stoppet med en helt orginal bil det,hvem har tuv papirer på 15" sine liksom,hehe

så 15" kontra 19" sjekk opp ET å rulleomkrets så skal det gå fint :-)

ps jeg har nesten alltid svære hjul på bila mine,men alltid innafor godkjent rulleomkrets,aldri hatt noe problem med det når jeg har blitt stoppa av både BT(såklart noen er mer vrange en andre) å snuten

det er mulig jeg tar feil oppover her ,så skal ikke stå å si for sikkert men mener det er sånn det er

Skrevet

jeg tror man må ha det ,pga hvis man kjører på noen osv,

for akuratt støtfangere er det jo litt teknisk utvikling bak,skal ikke bli for ødelagt ,skal tåle så så mye osv i de å de hastighetene

er ikke sikker her men tror du må ha tuv på fangere .

eller så kan du ringe ombyggsavdelingen på biltilsynet på risløkka,de er faktisk litt behjelpelig til tider :-)

Skrevet

Alt som monteres på en bil skal vel igrunn ha papirer og godkjenning.

Monterte Seidl bakrutesenker på bilen min. I pakken jeg fikk lå det masse papirer. det var TÜV papirer på hele kittet fra Seidl. Bakrutesenker. frontfanger. bakfanger. og begge sideskjørter.

Skrevet

i tyskland må man ha papirer på alt.

en kompis av meg kjøpte en gang en e36 compact, i hanskerommet lå tuv på ett eksos enderør.

her i landet er dem ikke SÅ streng, tro det eller ei ;)

Skrevet

hei.ringte biltilsynet,teksnisk avd i går å da fikk jeg til svar. att speilene har ikke noe med bredden på bilen å gjøre da det er selve karoseriet som er bredden. fikk også høre att så lenge jeg ikke har skjert eller gjort noe med det som er bak front å bakfangereren så kunne jeg bruke frontfanger å bakfanger utten tuv:) jippi vis det er så lett :P bredingen på bilen var dem ikke så nøye på så lenge det ikke var skjert eller kappet i bærende konstruksjon å att det ikke var skarpe kanter osv.

men så kom det til dekk å felger der var dem nøye på att det var tuv eller dokumentasjon av dekkforhandlerere n om att det var testet å godkjent dekk å felger til rett bmw . mye man kan gjøre der vis man ringer rundt å hører :)om det er noen store dekkforhandler som har breie å flotte dekk å felger med pappirier til.takker får alle svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...