JulianS Skrevet April 17, 2013 Share Skrevet April 17, 2013 Kjørte bilen inn på verkstedet etter jobb i dag, lot den stå i fem min før jeg flyttet den, skifta servoolje og skulle starte opp ca en time seinere så var det null kompresjon. Kinner som et uvær, får oljetrykk og det er ingen ulyder. Null utslag på komptest. Sylinderlekkasjemåling viste gjennomtrekk men kunne ikke høre hvor det blåste hen. Min teori er at ventiler henger pga mye start og stopp osv... Noen som har vært borti noe lignende? Det samme skjedde med en m42 jeg hadde en gang, da kom kompresjonen magisk tilbake etter noen dager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 17, 2013 Share Skrevet April 17, 2013 Hvis ting henger, kan det jo være det løsner hvis du "tauer" den igang? Gjorde det nylig med en nyere Opel astra som ble berget av viking. Mistenkte også ventiler e.l. Den startet hvertfall etter tauing/sleping noen hundre meter på motorveien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandesp Skrevet April 17, 2013 Share Skrevet April 17, 2013 Det har hent meg også de er at bilen er rå fått for mye bensin trå gassen i bunn og kinne på starteren så kommer den nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet April 17, 2013 Share Skrevet April 17, 2013 Kom på en god løsning. Kutt et hull i bunnen av startgassbeholdere. Dytt den inn i spjeldet og vri på nøkkelen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet April 17, 2013 Share Skrevet April 17, 2013 det der skjedde med en m50b20 jeg hadde en gang. etter jeg hadde fått startan på startgass(brukte ei god stønn med boffing å tenning på bare et par cyl) ,å funka fint etter det. etter dett tok jeg en olje flush å oljeskift å kjørte som et svin hele vinteren med den,å han som eier den nå kjører også som om han hadde stjålet den fra meg.fungerer fint enda den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå