Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

myseg.png


Det er godt to år siden det rulla en ny bil inn på gårdsplassen, en veldholdt og anonym E39 528ia 98' med 158000 på tellerverket.
Etter flere år med volvoer av ymse slag etter arvet praksis fra volvofrelst familie, skinte skap-entusiasmen for tysk kjøremaskin igjennom,
Det gikk ikke lenge før en var engasjert i nettforum og lignende, og første mods var på plass.
Innser at å tatt bilder av hver minste detalj hadde gjort for en mer interessant lesing for de mest inbitte, megselv i ettertid inkludert,
men mye har gått tapt på gamle minnekort o.l. , Kommer til å ta flere bilder av videre prosjekter.

Håper uansett at denne tråden er til interesse for noen av dere!


du6b2u99vowbx9o5bxkd.jpg

Bilde av bilen kort tid etter den var kommet i mitt eige, med heftige 16" oem felger og aero add-on kit som jeg i retrospekt, angrer en del på at senere ble solgt.


5gpjgsoqxbx9n9uo5l0n.jpg

Her har bilen fått Depo lykter ( omfg angeleyes! ), sorte nyrer og 18" Alpina dynamic GS rep som medfølgte ved kjøp.


9293vbrx9y1lkomwoaur.jpg

Innså fort at fake ikke hører med en bmw, og CCFL AE ringer ikke liker norske forhold så da Depo lyktene ble kasta på sjøen (solgt)
gikk jeg til innkjøp av nye Hella facelift. Her avbildet med den nye "jobb bilen", Maztang 121 Batmobile edition.


epp172df6mylo6v8zd6y.jpg

M-sport skulle bilen bli og nye fangere ble montert. Tårnstag må åpenbart enhver bmw eier med selvrespekt ha på bilen sin.


z6wxvbpbczm32qhc6278.jpg

Her ventes fet endepotte. Bilen har også fått Hella Celis facelift baklykter, komplett med latterlig store styrebokser for led lys montert under reservehjul.



epolp1643u6lmphgh362.jpg

Etter rundt et år i mitt eige var jeg mer eller mindre fornøyd med bilen visuellt sett, med inspirasjon fra dette forumet sågar som bimmerfest, stanceworks og E39 M5 generellt kan det vel sies at bilen har fått "standard" estetisk behandling med full M-pakke, jevn soting rundtom og Haman rep leppe, og mye av det jeg synes er "riktig" for denne modellen.
Videre kan jeg legge til andre mods som ikke kommer fram på bildene så langt, FK coilovers, dynavin d99 på blaupunkt forsterker, bilen har fått
12" bass av middelmådig kaliber, DLS frontsett, sorte M5 skinnstoler, polyforinger i fremre bærearm og casterstag, nyopptrekt M-ratt, carbon-pimp på interiør lister, 540 bremser med fancypansy EBC skiver med streker og prikker, 6000K ettermarkeds xenon (som fungerer over all forventning!)
19" BBS LM-rep med staggered oppsett.

Det var det jeg rakk i første omgang, update kommer snart og i detalj.
Videre prosjekt er nok hakket mer ambisiøst.
Bilen står (forhåpentlig) snart klar med nyoppbygget m52 stroket til 3 liter med grenrør og muligens M50 mani på en m3 5trinns manuell kasse,
litt usikker fremdeles ang manifolden mtp. dreiemoment vs toppeffekt på en feit og lat 5-serie men har begge tilgjengelig så får se.

mer kommer! takk for at du gadd :)

Skrevet

Veldig bra!

En svært informativ og grei oppsummering av det viktigste!

Som bestandig, flott bil

Skrevet
Veldig bra!

En svært informativ og grei oppsummering av det viktigste!

Som bestandig, flott bil

Hyggelig å høre =)

Tråden handler i hovedsak om E39en men må bare legge til et bilde av den nye "jollebilen" ettersom mazdangen er solgt.

Kjøpte for to måneder siden, den mest harry bilen jeg har sett!

b3oaon0khahr1874cdpv.jpg

Beklager til de som ble støtt av dette bilde, hvis det er til noe trøst har denne et par bmw effekter som girkule fra en ekte M5(!) og senkesett fra E36 som nesten passer, snart er det hjertetransplantasjon fra treskeverk b21 til bmw m43b18, fabelaktig.

Skrevet

Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Har vært skeptisk til å lage egen tråd i lang tid, er ikke spesielt flink å ta bilder sågar

usikker om folk ville finne noe av det som ble lagt ut interessant. Pga. litt tam helse det siste halvåret har motorprosjektet nærmest stått stille, men nå snur det!

I helgen fikk jeg plukket M52en ned og klargjort for m54b30 veiv som forhåpentligvis blir montert imorgen!

plnxz8ssui55spni8dct.jpg

Her står M52 blokk parat! Ser veldig fram til å snart kjøre femmer igjen =)

Skrevet

Beklager litt shabby bilder, skal prøve å lure ut SLRn i garasjen i kveld =)

2zo5zjprgohpry22h0ty.jpg

b28 veiv ut, b30 (øverst) på vei inn! Har byttet over sensorhjulet på dette bildet.

Har også inspisert innsuga litt, ganske dramatisk forskjell i flow diameter, m52 er i tillegg strupet inn mot toppen :o

M52

vtd39p0f9thwre92guu0.jpg

M50b25

4772pci35rxftr5svho4.jpg

Skrevet
Lurer på hvorfor det er slik innstruping i innsuget jeg.

Har hørt det skal gi høyere (under?)-trykk ved lavere turtall og derfor høyere dreiemoment, jeg heller egentlig mot å beholde det originale, men må kanksje prøve begge =p

Skrevet

Produktiv helg!

p4ks9i9zqa2hhct8c45d.jpg

41kkxw5b2yk5dtutmich.jpg

pok0zm8zhqjl6ca95pqi.jpg

Og vi kunne puste lettet ut etter stramming av toppen uten å ha revet gjenger, klokken 04:45 natt til lørdag =P

Videre er eksosen på og det begynner å ligne en motor, håper å få satt den i bilen i kveld men pga M50 innsuget må vi forske litt på plassering av tgr og veivhusvent. Har også gått for M50 dysebro.

7pj10eiepdx52bcewk77.jpg

Update senere!

Skrevet

Lys i enden av tunellen! =P

Litt dødtid mens jeg venter på min selektivt trofaste følgesvenn; Modifisering av dysedeksel

Gammelt voldtatt M50 deksel som mal.

qwfvtp3lnzk321y2gvvf.jpg

Litt hemmapult ble det jo, men muligens bedre enn å ikke ha noe der =P

0olqhj70325f9ecx4u7d.jpg

Litt SLR action til slutt Trykk på bildene for broiler versjon

fkk2j4zqlh5wwy88qqqn.jpg

6zclos3zgf7bjt7zam8z.jpg

M3 kassen på, men hvor er vraket denne maskinen skal i?

1flks7mly42astmezacr.jpg

Der stod hu! Irritert, nedstøvet og stakkarslig.

acnvk1gaygcaltkzc58t.jpg

Maskin og vrak blir ett

iwx927yvk3rqgcojd2if.jpg

Og søndagskvelden er et faktum.

Imorgen skal den gjør bensin til støy og varme. =)

Skrevet

Bilen er fremdeles ikke startet, det har vært m54 innom denne bilen så gamle stikk til hjerne måtte byttes tilbake, her medfølger litt problemer med kobling. Håper på å få den på hjul og på vei når det nærmer seg helg, satser også da på å få koda hjernen til manuell og da! skal det meste være på stell =P

Slenger ved et bilde av det helvetes klipset til giroverføringa som sørget for å gjør livet mitt surt i en halvtime før det kom på plass der det skulle

59v7101neek79vsrurlr.jpg

Skrevet

Æsj! Ingen liv i bilen.

Diagnose systemene er nede for telling for tiden og har kun bmw scanner og se til som impliserer problemer med EWS:

l1ghoim4v6bhlfuovdvw.jpg

Får kinne men ingen liv i hverken coiler eller dyser, kjeeeeeeeeeeeeeeeedellllllllliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig.............

Skrevet

its_alive.jpg

woot! EWS og DME hadde mista synkroniseringa, dog fikk ikke synke med bmw scanner så løsningen ble en bypass chip, dette får fungere som en midlertidlig løsning da det også slo av alarmen. Ellers fungerer bilen bra! Den har blitt mer turtallsvillig, sannsynligvis pga åpnere luftveier ellers sterkere jevnt over registeret.

Ser fram til å endelig kunne vaske den, usunne abstinenser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...