Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en 2006 BMW 1 serie E87.

Når jeg starter bilen, og når jeg kjører så fungerer bremsene akkurat som de skal. Bremsepedalen er ikke hard og det er lett å bremse.

Problemet er at når jeg parkerer bilen og stopper den, så står bilen kun i noen timer, så blir bremsepedalen stein hard uten at jeg har pumpet på den i det hele tatt... Vanligvis skal man jo kunne pumpe 3-4 ganger før den blir hard, men min er stein hard i det jeg setter meg inn i bilen. Er jeg kjapt inne og ute av butikken for eksempel så går det fint, men om bile står stille noen timer så blir det helt hardt :( I det jeg starter bilen så går pedalen 1-2cm in akkurat som den skal og pedalen blir vanlig igjen.

Som jeg har forstått, så suges det luft ut av bremsekraftforsterkeren når bilen går for å skape vakuum inni den og når bilen stoppes, så er det en enveisventil som skal hindre luft i å gå tilbake inn i bremsekraft forsterkeren sant? Det er nok dette som skjer på min, at enten ventilen eller gummipakningen som vakuumslangen går igjennom inn i bremsekraftforsterkeren lekker luft slik at vakuumet ikke opprettholdes og pedalen blir hard.

Er nok enten nummer 4 eller 13 på dette bildet?

MTM2NTU3X3A=.png

Hva tror dere at det kan være??

Ventilen eller gummi pakningen? Eller noe annet jeg bør sjekke?

Noen måte jeg kan feilsøke dette på for å finne ut hva jeg bør skifte ut?

Noen som vet hvordan dette skiftes, vanskelig å gjøre selv?

Går det an å bytte kun ventilen uten å bytte hele vakuumslangen?

Takker for svar!

Skrevet

Uten at jeg noen gang har tenkt på hvor lenge den skal holde vakum etter parkering, så er det vel kampanje på del nummer 13..?

Skrevet
Uten at jeg noen gang har tenkt på hvor lenge den skal holde vakum etter parkering, så er det vel kampanje på del nummer 13..?

Ifølge hva jeg leser på nettet, så skal det helst være helt tett og holde på vakuum lenge, men står at om bilen står stille i en uke eller to så kan pedalen bli hard da, men min blir jo hard etter 1 time :(

Er det kampanje?? :o Send link! :P

Skrevet

kampanje betyr at bmw bytter delen kostnadsfritt ved "neste service" innenfor en viss periode, for de berørte bilene. Mulig noen her kan sjekke om den aktuelle puma meldingen gjelder din bil.

Skrevet
kampanje betyr at bmw bytter delen kostnadsfritt ved "neste service" innenfor en viss periode, for de berørte bilene. Mulig noen her kan sjekke om den aktuelle puma meldingen gjelder din bil.

Åjaa, det hadde joi så fall passet veldig bra for skal på service nå om en måned eller to da!

Hvordan vet du at det er kampanje, kan jeg sjekke det? :)

Det hadde vært kjempefint om noen kunne sjekka det!

Skrevet
Når jeg jobba på bmw for noen år siden.. mener bestemt å huske at vi bytta en del av de der.

Åja okei! :)

Skal høre ringe å høre med bmw jeg, takk skal du ha!

• 3 weeks later...
Skrevet

De hadde ikke kampanje til min bil, men de sa at for noen år siden så bytta de en del av disse på bmw 6 serie.

Jeg kjøpte derimot vakuumledning nr 13 og pakning nr 4 og byttet selv, og det løste problemet, ikke noe mer hard bremsepedal :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...