M|Fjeld Skrevet Juli 22, 2014 Share Skrevet Juli 22, 2014 Sjekk foringer i bakstillinga. Min bil vingla som en full same, bytta alle foringene og nå går den beint nesten overalt Bytta forøvrig til polyforinger, gjør underverker med kjøreegenskaper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet Juli 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2014 Nettopp bytta til powerflex svingarmsforinger, har Michelin PSS å det er vell noe av det beste man får... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Juli 23, 2014 Share Skrevet Juli 23, 2014 Kontroll armer M/foringer i orden? hele bakfjærer? (ikke ukjent på disse)Er traversforsterkninger sveisa inn?Michelin PSS er veldig gode dekk, men fortsatt skeptisk til dekkdim'en din, den er mer stance nation enn time attack for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 1, 2014 Share Skrevet August 1, 2014 Finner du ut noe mer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet August 2, 2014 Forfatter Share Skrevet August 2, 2014 https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10588895_10152162285701249_359268853_n.jpg?oh=1d7caa210c0781fe1a4f31337c54f2cf&oe=53DEDB84&__gda__=1407142000_65a49918ab81d0363e22b8bd9f59b204Kan vell ha noe med saken og gjøre, har hatt en følelse på det. Har fått pris på fiks og da skal alt være i orden, er jo ikke uvanlig at dette skjer på E46 X generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet August 2, 2014 Share Skrevet August 2, 2014 bare å få sveisa inn forsterkninger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 3, 2014 Share Skrevet August 3, 2014 Se der ja :/ Har redish motorsport forsterkninger på tur i posten jeg og. Ikke sett skader noen plass enda, men bedre føre var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet August 4, 2014 Forfatter Share Skrevet August 4, 2014 Heldigvis er det foreløpig bare 1 feste som har sprukket, høyre fremme (bak på bilen altså). Får se evt om det er noe mer når travers er nede, vanskelig å si noe helt 100% innen dess. Noen annet jeg bør gjøre mens jeg er ned med travers? Bytter stor foringer med det samme, noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 4, 2014 Share Skrevet August 4, 2014 Anbefaler å lese de to linkene ang E46 subframe her på siden til Redish, om du ikke har gjort det før.. Imponerende mye god info lagt ut offentlig av de. http://www.redish-motorsport.com/E46M3FloorSubframeCrackRepairReinforcement.html http://www.redish-motorsport.com/RedishMotorsportE46RearSubframeReinforcementPlateKit.html Sveising av innerskjermer imot gulv, sammensveising av dobbelt lag plater over traversfestene osv,er ting de fleste ikke gjør men som kan være smart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet August 5, 2014 Forfatter Share Skrevet August 5, 2014 Skal veise inn forsterkninger, men tenkte ikke på innerskjermene. Vi skal ta ned bakstillinga ikveld blir det nok så da får man ser hvor ille det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusRoren Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 kan esp lampa di ha noe med sensoren for rattposisjonen? Får du sjekket om den faktisk måler rattet til senter når det er i senter? Bare en tanke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet August 7, 2014 Share Skrevet August 7, 2014 Trist det der, føler det skjer med ganske så mangen e46 er dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusRoren Skrevet August 7, 2014 Share Skrevet August 7, 2014 Trist det der, føler det skjer med ganske så mangen e46 er dessverre Tror det er så enkelt som at: -Trimmer du, MÅ du forsterke. -Kjører du ofte hardt/harde igangsettinger osv, MÅ du forsterke -Kjører du pent, så vurdere hvorvidt det er nødvendig, evt skumbehandling.. Jeg er nok ganske paranoid, så jeg sitter med hjertet i halsen hver gang jeg røsker litt... Jeg skal definitivt forsterke da jeg er litt for glad i litt sluring! Fin bil, forresten! Jeg arbeider i tynnplate bedrift. Om noen kunne latt meg låne et slikt sett, kunne jeg laget noen sett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet August 8, 2014 Forfatter Share Skrevet August 8, 2014 Bilen blir skrudd sammen igjen idag, betalte en kompis 9000kr + deler (MYE JOBB) han har så langt brukt 3 dager med idag, skal dit å montere sammen bakstilling straks.- Åpnet for å se tilstand, sveiset igjen helt på org plasser (jeg trodde dette skulle bli et problem)- Grunnet og dvs beskyttelse mot rust og alt piss. - Sveiset på forsterkningsplater. Du nevner ESP ovenfor - det er fordi at jeg kunne RIVE av høyre travers feste fremme (bak på bilen) med håndmakt om jeg hadde villet, så bak stillinga ga seg i sving og bilen trodde den hadde skrens. Det kostet meg penger, men nå vil bilen være i tipp topp stand igjen. Den er bedre nå enn den var orginal, ser på ingen måte negativt på at bilen har revnet og blitt sveiset da sveisen forsterker. Selvsagt hadde det beste vært å sveise inn forsterkninger FØR det skjedde men jeg ser på ingen måte på dette som en hake ved salg.(men det får være opp til kjøper om jeg evt skulle selge, noe som jeg ikke tar stilling til nå da jeg skal kose meg med bilen)Det triste er at bilen har vært sånn siden jeg kjøpte den for over 1 år siden(husker at ESP lampa blinket en gang på samme måte), så forrige eier visste nok om dette, men det er håpløst å bevise for meg. Vurdert om jeg skal ta meg en tlf å nevne det til han bare så han vet det, men er ikke sikker på om jeg gidder da jeg uansett ikke kmommer noen vei. - Bilen har såklart blitt værre med tiden, men revnet har den mest sannsynlig vært hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 8, 2014 Share Skrevet August 8, 2014 Alle e46 bør forsterkes. Kompressormatet m3 trenger det desto mer. Forsterkningsplater på alle 4 innfestninger, samt presse inn structural foam (bmw produkt) i de bakre festene bør gjøres Mange hevder foam er nok, om bilen ikke allerede har skader. Desverre koster det structural foam greiene endel, men det er gjort på et par timer ovenifra om ikke annet. (Pluss et døgn herding) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå