Gå til innhold

Hjulkapsler riktig på plass? (BMW 320D Touring, 2009)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skiftet fra vinter- til sommerdekk på min BMW320d Touring 2009 modell. Ble levert med påsatt vinterhjul på stålfelg da den ble kjøpt for ca 3 mnd. siden. Sommerdekkene er også på stålfelg. Når jeg setter hjulkapslene over til sommerdekkene, så blir det en ca 1 cm glipe rundt hele stålkanten på felgen. På vinterfelgene har jeg ikke denne glipen. Det virker som kapselen sitter riktig - men er bare ikke helt innpresset til stålkanten på felgen. Hvis jeg presser den inn - spretter den bare ut igjen. Det er likt på alle dekkene. Skal det være slik eller har jeg fått feil felger? Bildet under illustrerer dette.

xmartxcpnhkv2w5j6keh.jpg

Takker for info!

Mvh

Gerhard

Skrevet

Hei!

Ja, felgene er samme størrelse, men har ikke samme innpress. Antar at det ene settet er feil da?

Gjorde kort prosess og kjøpte nye alufelger i stedet.

Mye penere :D

Takker for din henvendelse!

Mvh

Gerhard

Skrevet

Svenskene er grumme på stålfelg, spesielt til vinterbruk! Hver gang jeg ser en bil av typen nyere BMW, Audi, Mecedes osv. med stålfelg uten kapsler, er det i 99% av tilfellene en svensk reg. bil..

Skrevet

Denne bilen er bruktimportert fra Danmark, så det er gjerne forklaringen på det. Stålfelger MED kapsler er imidlertid helt greit i vintersesongen.

Mvh Gerhard

Skrevet
....Stålfelger MED kapsler er imidlertid helt greit i vintersesongen.

Mvh Gerhard

Hvorfor det? Vintersesongen er relativt lang i Norge så vinterfelgene står montert på bilen store deler av året. Hvorfor ikke alle prioriterer å kjøpe noen nogelunde greie alufelger på vinteren også er for meg ett mysterium.

Skrevet
Stålfelger MED kapsler er imidlertid helt greit i vintersesongen.

Mvh Gerhard

Så absolutt ikke! En "ny" bil fortjener bedre :)

hvordan hadde du likt å gått barbeint om vinteren? ;)

Skrevet

Men beina trenger ikke være store, og kan bruke høye sko, såvel som lave sko på store bein.

Spørsmålet er hvordan du vil beina skal se ut..Glansfullt og tiltrekkende, eller kullbrente bein med et påpyntet plaster som dekker over underlaget? Haha

Skrevet
Eneste de stålfelgene er brukenes til er spiker :)

Syntes det er merkelig at en ny bil i 2009 blir levert med stålfelger... :shock:

Det er ikke stålfelger, det er lettmetall kamuflert som stål.

Jag har de samme til vinterdekkene til min E39, jeg har testet og de er IKKE magnetiske (og er lettere enn stålfelger).

Skrevet

Syntes det er merkelig at en ny bil i 2009 blir levert med stålfelger... :shock:

Jag har de samme til vinterdekkene til min E39, jeg har testet og de er IKKE magnetiske (og er lettere enn stålfelger).

Fælt er det uansett :lol:

Skrevet

Fælt er det uansett :lol:

Det har du helt rett i, men de har i det minste tenkt på vekta :D

Skrevet

Kan brukes som cola bokser da? er det bedre? :D

og hvorfor i allverden skal de lage stålfelglook i alu? høres merkelig ut for meg men hehe

Skrevet

BMW's alufelger som ser ut som stål er blandt de letteste man kan få tak i. Når man lager så lette felger, og samtidig skal tenke på pris er det lett at det blir seende dårlig ut. Men så må man tenke på at dette er det tyske ingeniører som tenker ut, og de tar ikke nødvendigvis i betraktning hvor prippne noen potensielle kunder er (og regner vel med at de som er prippne velger andre felger fra options-lista uansett) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...