Gå til innhold

Bmw scanner 1.4.0 problemer


kenitos
 Share

Anbefalte innlegg

Dette funker ikke hos meg uansett hvilken pc og hvilket operativsystem jeg bruker.... Får bare opp hardware error uansett hva jeg gjør, og i hvilken rekkefølge jeg gjør det..... Det er mulig jeg overser noe her, men for meg så betyr hardware error at det er noe galt med scanneren.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bmw scanner 1.4 på ebay. Funker knall på e39 værtfall :)

Takk for tipset, og jeg følger med.....

Har fått en data-kyndig til og se på saken.

Dette er ukjent farvann for meg, men prøver og lære.

Mange nyttige tips og dyktige folk her på bimmers, noe som er "gull verdt" for en som er fersk i BMW verden :bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det var flere av oss da, Hyggmaister, om du forstår meg rett!? Da fant vi jo til slutt ut hva som var problemet ihvertfall.... :/

 

Da gjelder det vel bare å finne ut hvor man kan kjøpe en scanner som det er litt mer kvalitet over da, og evt hva den må koste.... :)

 

Tusen takk for svaret ditt, det hjelper sikkert flere enn oss to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg akkurat mottatt en ny scanner, fra en annen selger på ebay, og til en annen pris en det jeg først gav.... Har installert software fra den nye cd'en, koblet til scanner, og alt virker ok, og får IGJEN beskjeden; HARDWARE ERROR!!!!!!!!!!!!! Gir opp dette jeg ass, fordømte søppel.... Så nå aner jeg ikke hva som er problemet, men det ligger jo an til at det fortsatt er scanneren som er problemet......

 

Så da vet jeg ikke hvem som kan være seriøse på disse, og tar heller ikke sjansen på å kjøpe en som er enda dyrere..... Man har jo fortsatt ingen garanti på at en enda dyrere scannere fungerer heller så....

 

Så om noen har noen innspill på dette, så taes de imot med STOR takk.... Evt link til et sted noen har kjøpt scanner fra, der de faktisk FUNGERER.....!?? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som prøver på windows 8? 

 

Før du installerer driver, laster du den ned til/plasserer den på skrivebordet. 

 

* Dra musen bort til høyre av skrivebord, slik at du får opp den sidemenyen.

* Trykk på instillinger

* Trykk på "strøm", og du vil få opp 3 alternativer (Avslutt, hvilemodus, start på nytt)

* Hold nede shift-knappen, mens du trykker på "start på nytt" 

 

Du vil få opp en blå skjerm, med flere alternativer.

* Trykk på feilsøking, deretter "avansert", så "alternativer for oppstart"

 

Du får opp en oversikt over instillinger du kan foreta. 

* Klikk på "restart/start på nytt", nede i høyre hjørne.

 

PC vil starte på nytt, og du vil lande på en ny meny. 

* Klikk på nummer 7 (altså trykk ned 7-tallet på tastaturet (driver signatur..)

 

PC vil starte på nytt, og du logger på som vanlig. Nå krever ikke systemet at driveren er signert/godkjent av leverandør, men driversignatur er bare deaktivert til neste gang du slår på PCen, så denne prosessen må gjentas hvis man ved en senere anledning vil installere andre drivere som ikke er ment for win8, eller ikke har driversignatur. F.eks. hvis du vil installere windows 7 drivere for printer e.l. Men dette trenger man bare gjøre én gang pr. driverinstallasjon :P

 

Når PC er logget på igjen, plugger du i scanneren og venter litt. Installer driver fra skrivebord. Hvis den av en eller annen grunn spør etter driver for kabelen (igjen), dirigerer du "vinduet" til der filen er lagret på skrivebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men problemet mitt er ikke at jeg ikke får installert drivere eller sofware, for det har jeg faktisk fått til i windows 8... Men problemet er scanneren.... :/ Jeg har to forskjellige her nå, men får bare beskjed om hardware error når jeg plugger den i usb'n... Og det MÅ jo bety at det er noe rart med scanneren, og ikke installert programvare...!?

 

Jeg trodde jeg hadde fått det til med den nye scanneren. Jeg tok med pc'n i bilen, kobla til scanneren, fikk beskjed om å skru på tenninga, for så å trykke continue som det stod på skjermen.... Og i det jeg trykka continue, så kom det opp hardware error på skjermen..... :( Er så frustrert at jeg har lyst til å spise opp hele scanner-driten.....!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig at det er scanneren, men selv om du får installert driveren, uten prosedyren over, betyr ikke det at driveren fungerer.

De fleste "feile" drivere får man installert, uten at noe tilsynelatende er gale, men så funker de ikke heller.

F.eks. Diagnose/map programmet til ESS på windows 8. Alt intstallerer som det skal, kommer inn på programmet, men får ikke kontakt med scanneren. Slår av driversignatur, installerer på nytt, alt ser likt ut, men nå funker det.

Det er ikke sikkert det er dette som er feilen din, men hvis du bruker en driver for eldre OS enn win 8, MÅ du gjøre dette, eller funker ikke driveren (selv om den er installert og enhetsbehandling sier den fungerer som den skal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Skulle gjerne hjulpet face to face :)

Du kan bare slette driver, og prøve på nytt med prosedyren over. Verdt et forsøk.

Har brukt veldig mye tid på å få forskjellige programmer til å fungere på forskjellige maskiner. Det beste valget jeg har tatt er å ta over farmor sin gamle driter med windows XP. Alt er så mye lettere nå. Trenger bare å finne riktig driver, evt. COM port simulator, så funker det med en gang. Oppgraderte nylig laptopen fra Win7 til Win8.1 pga Netflix appen og SuperHD, så nå vet jeg ikke om jeg gidder å styre med BMWscanner igjen. Bruker heller den med win XP, selv om det er en stasjonær PC :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...