Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 5 months later...
  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Liten update på hva som skjer med denne bilen!

Har seg sånn at motivasjonen, tid og penger har sunket veldig mye etter jeg kom inn i militæret. 

Det blir mest sannsynligvis ikke m5 motor med SC :/

Fant ut tidligere i år at SSP skulle ha 260 000kr og 3-4 uker minst, på å få gjort 520'en min om til M5. 

DERFOR, ser jeg heller at jeg går til innkjøp av et godt eksemplar av en M5 og kjøper ESS kompressor-kit til den! 

Så etter det skal jeg heller vurdere widebody-kit 8)

Synd det skulle bli sånn, og det kan være jeg må selge godbilen for å ha en god egenkapital til kjøp av M5. 

Jeg vil prøve å få kjøpt inn litt småting til bilen, og såklart vedlikeholde den.

Får bare ta ting som de kommer! Er ikke mye råd med 4800kr i måneden :lol:

Skrevet

Hva med å ta inn en M5 selv og bygge om? Får mange bra eksemplarer for under 100k fra Sverige, Tyskland etc.

Har SSP gått opp i pris? Sist jeg sjekket for ombygging var det 180k, det inkluderte komplett ombygging og en ny clutch.

Skrevet

Ta inn M5 selv har jeg også vurdert, men er usikker på om jeg skal legge så mye tid og penger i det. Vet ikke hvordan det blir å få skilter på bilen etter ombygging.

Viss jeg skal importere vil jeg helst ta ut hele motoren å overhale den, evt. trimme litt! 

De har nok gått opp i pris ja. De sa vel over 250k, og det var alt inkludert. Bilen må ribbes og gulv må ombygges trossalt :lol:

Ivrig86: Det kan jeg gjerne, viss det er et flott eksemplar med rette fargekombinasjonene ;) 

Skrevet

Ta inn M5 selv har jeg også vurdert, men er usikker på om jeg skal legge så mye tid og penger i det. Vet ikke hvordan det blir å få skilter på bilen etter ombygging.

Viss jeg skal importere vil jeg helst ta ut hele motoren å overhale den, evt. trimme litt! 

De har nok gått opp i pris ja. De sa vel over 250k, og det var alt inkludert. Bilen må ribbes og gulv må ombygges trossalt :lol:

Ivrig86: Det kan jeg gjerne, viss det er et flott eksemplar med rette fargekombinasjonene ;)

Ikke noe problemer å få dette godkjent.

Du borrer bare ut gulvet baki bagasjerommet, og punktsveiser dette på igjen. Tar ikke lange tiden det, spesielt ikke for SSP.

Som oftest har du ikke behov for å overhale den, du har heller ikke behov for kompressor med det første om du er vant til M52B20..

Eneste du MÅ bytte når du først har ute motoren er clutchen.

Skrevet

Ikke noe problemer å få dette godkjent.

Du borrer bare ut gulvet baki bagasjerommet, og punktsveiser dette på igjen. Tar ikke lange tiden det, spesielt ikke for SSP.

Som oftest har du ikke behov for å overhale den, du har heller ikke behov for kompressor med det første om du er vant til M52B20..

Eneste du MÅ bytte når du først har ute motoren er clutchen.

Aah! Det hørrtes ut som litt arbeid da, i og med at jeg ikke har tilgang til sveiseapparat.. 

Blir nok ikke det nei, men går nok for innkjøp etter en stund. 

Jepp, clutch skal bli bytta med en forsterka. Evt. vente til den org. ryker å så skifte til forsterka? :)

Skrevet

Hvordan er JOM coilovers og kjøre på? Stivt? Kan du gå lavt?

JOM er det billige valget. Jeg kjøpte de fordi jeg hadde lite penger, og tenkte de var verdt å prøve. 

I begynnelsen så var de såklart ikke så veldig stive, men de stiva seg godt opp etter en måneds tid. 

Kan gå veldig lavt ja, men med personer baki, både lette og tunge, så synker den veldig ned og den tar borti hjulbuen.

Viss jeg skulle kjøpt noe nå, hadde jeg kjøpt Bilstein eller noe bedre. 

Kjøpte de sa på amerikanske forum at noe av den orginale "komforten" ble beholdt, og det stemmer nok litt.

Men hadde heller gått for stivt enn mykt nå så jeg har fått prøvd de ut :)

Skrevet

Aah! Det hørrtes ut som litt arbeid da, i og med at jeg ikke har tilgang til sveiseapparat.. 

Blir nok ikke det nei, men går nok for innkjøp etter en stund. 

Jepp, clutch skal bli bytta med en forsterka. Evt. vente til den org. ryker å så skifte til forsterka? :)

Hvis du vet at du skal ha kompressor eller skal kjøre mye på bane, så kan det være like greit å bytte til enkelmassesvinghjul og forsterka plate. CNS-Racing har fine kit.

Skrevet

Hvis du vet at du skal ha kompressor eller skal kjøre mye på bane, så kan det være like greit å bytte til enkelmassesvinghjul og forsterka plate. CNS-Racing har fine kit.

Ja sant det. Men er vel greiest å vente til jeg har fått satt i kompressoren før jeg forsterker? Eller er det ett fett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...