Peak Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 Hvilken motor er å foretrekke i disse bilene? Budsjett er 220 000,- Bilen må ha: -Facelift -M-Pakke Ikke så veldig mye forskjellig og velge mellom da, men lest at X16i er temmelig slapp? Men hva X18i? Aldri hatt sansen for diesel, men mulig noen av dere klarer å overbevise meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 Jo større jo bedre? Jeg har ikke testet 316i, men jeg har en 116i 1,6 (kom senere med 2,0), og jeg syns den fungerer meget bra. Naturligvis ingen rakett, men den klarer seg veldig fint i det daglige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet April 25, 2013 Forfatter Share Skrevet April 25, 2013 Selvfølgelig er større bedre, men må noe som er forholdsvis billig i drift da jeg kjører mye i jobbsammenheng Leste også at 116i hadde et problem med slakk i registerreimen, ble dette fikset på facelift versjonen? Når kom 116i med 2 liter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 Det skal være fikset på facelift ja, men de har hatt litt coil-problemer igjen. Jeg tror 2-literen kom i 2009. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 Legg til 50, så skal du få kjøpe E92en min. Dog ikke facelift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 1serien vil nok virke noe kjipere. Selv er jeg svært fornøyd med min 320d med mpakke, navi etc. For meg er hvertfall cruisecontrol og navi et must, og kommer nok ikke til å kjøpe bil uten dette i fremtiden. Kjører du mye i jobbsammenheng, er vel diesel å foretrekke. Jeg ligger på ca 80øre pr km i daglig småkjøring. (Start/stopp 4-8ganger om dagen, 25000km i året) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Hadde selv prefacelift 118d og denne gikk helt greit og var billig i bruk, men var stusslig med dieselmotor. Diesel rakkling på tomgang og umotiverende turtallslyd/støy. Forøvrig skal de nyere dieselmotorene på faceliftene være bedre enn de gamle. Skal man ha en 1/3-serie med M-sport så ville jeg foretrekt bensin 118i eller 320i foran sine dieselsøsken fordi jeg synes bensin kler M-sport bilene litt bedre. Jeg hadde likevel ikke vært villig til å betale så mye ekstra for det! Utstyr og km hadde vært avgjørende for min avgjørelse og det fine med diesel er at de kan chippes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå