amb87 Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 Hey hey! Jeg er ny på dette forumet og har kansje et litt uvanlig spørsmål til dere som er her Men jeg har jo falt for bmw og spesielt da utseende på modellen fra 2004 til 2011 de har et fantastisk utseende! Jeg liker både sedan og stasjonsvogn utgavene! Men mitt spørsmål er hvor mye plass er det i bagasjerommet på en sedan i forhold til en stasjonsvogn? Vil det være plass til en barnevogn i sedan utgaven eller må jeg se på stasjonsvogn utgaven i stede? Og hvilken type motor burde jeg se på? Bensin eller Diesel? Automat eller Manuel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 Mye kommer an på hvilken barnevogn dere skal ha. I de fleste tilfeller vil det være god nok plass i sedan, men der må man somregel ta av bagen på vognen, noe man gjerne slipper i stasjonsvognen. Her anbefaler jeg å prøve vognen i de forskjellige bilene før dere bestemmer dere. Når det gjelder drivstoff og girkasse er det igrunn ingen andre enn deg selv som kan svare på det. Diesel og automat er uten tvil overrepresenterte på bruktmarkedet, så det vil på mange måter være enklere å finne en bil med dette. Jeg har forøvrig det motsatte i min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amb87 Skrevet April 28, 2013 Forfatter Share Skrevet April 28, 2013 Ja jeg må jo nesten prøve meg fram med vogn for og si det sånn når den tid kommer! Men ville du anbefalt stasjonsvogn med tanke på plass vis man skal på en bil ferie for vogna ville vel kansje tatt all plassen i en sedan? Valg av diesel eller bensin / manuel eller automat er jo selvfølgelig opp til meg selv hehe! Når tiden kommer blir det vel mest sansynelig diesel med tanke på pris og forbruk! Men med tanke på gir vil jeg jo leke litt med bilen også og da er vel kansje manuel best? Eller har ikke det noe og si nå om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 En stasjonsvogn vil nok somregel være litt enklere enn en sedan i de fleste tilfeller, men på en annen side så blir det litt feil å kjøpe en bil kun for det er enklest når man kjører på ferie en gang i året. En diesel vil nok bruke noe mindre ja, i tillegg til at diesel er billigere å fylle enn bensin. Det som gjerne taler litt til bensin sin fordel er at de ofte er litt billigere å ha service på, i tillegg til at kostnadene gjerne er noe høyere om noe ryker eller må skiftes på en dieselbil (turbo, partikkelfilter etc.). Nå er vel ikke akkurat dette en "leken" bil i utgangspunktet, men en bil med manuell girkasse vil nok gjerne være hakket mer leken enn en med automat. Unntaket kan gjerne være SMG (sjeldent å finne) eller sportsautomat (kun tilgjengelig på facelift-modeller med de største motorene). Om det er hipp som happ for deg vil du nok klare å få en bil med manuell girkasse noe billigere enn en med automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amb87 Skrevet April 29, 2013 Forfatter Share Skrevet April 29, 2013 Tusen takk for de utfyllende svarene awt! Gleder meg til den dagen det er min tur og kjøpe en bmw! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 Synes absolutt du bør velge vogn ut fra bilen og ikke omvent! Vi har aldri hatt stasjonsvogn, og senest i påsken var vi (2 voksne + 6-åring) på fjellet med bagasje, akebrett og 6 par ski inne i bilen uten problem. Ang. motor så hadde jeg klart valgt bensin og mauell ut fra egne preferanser, og velger man diesel kan det like gjerne være automat for da er det ikke morsomt og gire uansett. Jeg vurderer det slik at drivstoff utgjør så liten del av hele regnestykket med å ha bil at jeg lar trivselen styre. Om du er usikker så er det jo bare å prøve forskjellige alternativer, slik at du finner den kombinasjonen som passer deg best! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 Jeg ville anbefalt touring/stasjonsvogn. Har selv sedan og bagasjerommet er stort i bredde og lengde, men det er ikke alltid høyt nok. Opplever ofte at det ville vært mer praktisk med en touring, og må legge til at jeg ikke har kone, barn eller barnevogn.. Personlig foretrekker jeg da også en litt større dieselmotor i kombinasjon med automat i biler som dette. Blir litt mindre jobb bak rattet med automat og jeg mener det hører med i denne bilklassen uansett om det er bensin eller diesel. I tillegg foretrekker jeg skyvet dieselmotorene lever fra lavt turtall og oppover. En stor bensinmotor gjør det sikkert minst like bra, men disse er det færre av og de prises ofte deretter. Om man skal ha diesel eller bensin, automat eller manuell, touring eller sedan - er og blir en smakssak, men legger merke til at jeg gikk i mot strømmen her på alle punkter som var litt rart.. Edit - Selv om du ikke spør om det så vil jeg likevel også anbefalt deg å gå for en facelift 5-serie. Er en god del forbedringer på disse som er verdt å få med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amb87 Skrevet Mai 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2013 Tusen takk for flere svar! Jeg titter jo rundt og faller mer og mer for utseende på stasjonsvogna! Jeg synes jo den er utrolig pen og kan bli mye tøffere vis man vil! Også faller jeg litt mer over på automat! Man kan jo fortsatt ha det morro på vintern selvom det er automat! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 E-61 (touring) er noe av de mest praktiske og peneste som har rullet ut av fabrikk, har to små barn selv så vet hvordan det er. Diesel er helt rått, har en 05 535dat selv, kommer alldrig til å velge bensinmotor igjen for å si det slilt, neste skulle isåfall blitt 550dat..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amb87 Skrevet Mai 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2013 Da har jeg faktisk blitt en stolt eier av min første BMW Det ble en 520dat 2007mod! Takk for alle svarene jeg har fått her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Gratulerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amb87 Skrevet Mai 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2013 Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amb87 Skrevet Mai 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2013 Vedig fornøyd med fargen! bare et par små ting jeg har lyst til og gjøre nå så blir den perfekt (men som alt annet koster det penger9 så må nok vente litt hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå