Gå til innhold

fk highsport på e90 hjelp fort! ulyder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg monterte fk highsport coilovers på min e90 for 2 dager sider. Igår kveld merket jeg småe klunkelyder, men tenkte ikke no mer over der. Idag da jeg kjørte en kompis hjem måtte vi kjøre på grusvei å da kom det kraftige klonkelyder høyreside fremme, det kjentes i gulvet også. Jeg merker det bare på grusvei å litt lyd ved f.eks ganske store humper typ fartshomper i for stor fart osv!

Jeg har også et problem med og finne ut hvor den gullplata oppe på coiloversen skulle være, så jeg lot den bare ligge der den ligg på bildet og la originaledelene som passet over den. dette synes jeg så feil ut men lot det gå.. vet ikke om det kan ligge det. evt noen som vet hvor denne skal være?

KonigsportE902FE92CoiloverSystem-AdjustableShocks_zpsebcc2894.jpg

Tok av hjulet isted å rørte på navet, da klarte jeg å presse fjerne litt opp, vet ikke om dette er vanelig.

Dette er første gangen jeg har montert coilovers å fant ingen DIY på dette sette, men fulgte en fra ecs tuning..

Håper noen kan gi meg et svar så jeg får fikset opp i dette!

Beklager mye tekst!

Takk!

Skrevet

Den gullplata som du kaller det skal være der. Visst du får "slakk" en plass i fjærveien får du ulyd.

Er det strammet godt nok oppe i tårnlagrene?

Skrevet

Tror det er godt strammet der, måtte stramme før jeg satt inn da det er et stag i veien for mutteren. men jeg ska se om jeg klarer å få strammet den uten å ta ut demperen. må jeg lofte bilen opp eller bare la den stå på bakken?

Skrevet

funnet probleme tror jeg. Det er "Drop links" (vet ikke hva det heter på norsk) som klunker. noen som tilfeldigvis vet hvor jeg kan få tak i nye å hvordan lengde det er på fk settet? :D

Skrevet
funnet probleme tror jeg. Det er "Drop links" (vet ikke hva det heter på norsk) som klunker. noen som tilfeldigvis vet hvor jeg kan få tak i nye å hvordan lengde det er på fk settet? :D

Hvorfor skal disse klunke når disse er nye? Dette er støttestagene, også kalt kyllingbeina. Som går fra demperen til stabstaget.

Skrevet

Hvorfor skal disse klunke når disse er nye? Dette er støttestagene, også kalt kyllingbeina. Som går fra demperen til stabstaget.

Jeg har også fått klunkelyder av og til etter monteringen.

Reagerte selv på at disse stagene så ut til å holde en elendig kvalitet i forhold til de originale som sto på bilen.

Skrevet

Ryktes at det er dårlig kvalitet på disse etter litt skjekking på nettet. strammet til boltene på den tilligere idag, ble litt bedre men ikke helt borte. Skjekket dette da vi vugget på bilen til lyden kom, tok henna bak hjulet for å prøve å kjenne hvor dette kom fra, da kjentes det ut som at leddet(?) nede på støttestagene knekte seg opp og ned da det fikk bevegelse. Jeg er ingen mekaniker å men tror da det ikke skal være sånn? Har også prøvd å strammet oppe i topplagret, men var ingen forskjell der.

Skrevet
Ryktes at det er dårlig kvalitet på disse etter litt skjekking på nettet. strammet til boltene på den tilligere idag, ble litt bedre men ikke helt borte. Skjekket dette da vi vugget på bilen til lyden kom, tok henna bak hjulet for å prøve å kjenne hvor dette kom fra, da kjentes det ut som at leddet(?) nede på støttestagene knekte seg opp og ned da det fikk bevegelse. Jeg er ingen mekaniker å men tror da det ikke skal være sånn? Har også prøvd å strammet oppe i topplagret, men var ingen forskjell der.

Du finner jo da lengden ved å måle det staget du har.

GS leverer justerbare stag :)

• 11 months later...
Skrevet

Jeg monterte fk highsport coilovers på min e90 for 2 dager sider. Igår kveld merket jeg småe klunkelyder, men tenkte ikke no mer over der. Idag da jeg kjørte en kompis hjem måtte vi kjøre på grusvei å da kom det kraftige klonkelyder høyreside fremme, det kjentes i gulvet også. Jeg merker det bare på grusvei å litt lyd ved f.eks ganske store humper typ fartshomper i for stor fart osv!

Jeg har også et problem med og finne ut hvor den gullplata oppe på coiloversen skulle være, så jeg lot den bare ligge der den ligg på bildet og la originaledelene som passet over den. dette synes jeg så feil ut men lot det gå.. vet ikke om det kan ligge det. evt noen som vet hvor denne skal være?

KonigsportE902FE92CoiloverSystem-Adjusta

Tok av hjulet isted å rørte på navet, da klarte jeg å presse fjerne litt opp, vet ikke om dette er vanelig.

Dette er første gangen jeg har montert coilovers å fant ingen DIY på dette sette, men fulgte en fra ecs tuning..

Håper noen kan gi meg et svar så jeg får fikset opp i dette!

Beklager mye tekst!

Takk!

Fant du ut av dette problemet? Monterte mine Highsport i går og har samme klunkingen. Høres helt likt ut som når kyllingbeina mine var gåene for en stund siden. Kjøpte nye og da forsvandt det, men det fulgte jo med nye til settet så da monterte jeg disse. Kvaliteten virker ikke å være den beste å jeg misstenker også at disse er ødelagt før bilen har rullet en meter.

Skrevet

Jekk bilen ned slik at all vekt er på hjulene før du strammer stab linksa;) Blir bedre da!

Jeg kommer ikke til stagene når bilen står nedpå, men det jeg gjorde var å ta av hjulet. Sette støttebukk i korrekt høyde (likt som hjulet). Tok vekk jekken og strammet stagene. Blir vel det samme det?

Skrevet

Støttebukk under navet/bærearm slik at spenningen i fjæra er lik som kjørehøyde? Skal være det samme det ja. Hmm, er ikke av beste kvalitet de stab stag linksa, så vurder nye;) Om du presser stab staget oppover, kommer ulyden fram?

Skrevet

Støttebukk under navet/bærearm slik at spenningen i fjæra er lik som kjørehøyde? Skal være det samme det ja. Hmm, er ikke av beste kvalitet de stab stag linksa, så vurder nye;) Om du presser stab staget oppover, kommer ulyden fram?

Skal prøve når jeg kommer hjem fra jobb. Hvor får jeg eventuelt tak i nye i samme lengde? Må kanskje kjøpe justerbare da.

Skrevet

Har hatt 2 sett highsport, uten noen form for problemer. Det forutsetter selvfølgelig at de blir montert korrekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...