Gå til innhold

Justerbare bakdempere... eventuelt STIVE fjærer/dempere!

Ivrig86
 Share

Anbefalte innlegg

Justerbare dempere har jo nesten alle coilover-sett. Stivere fjærer er verre, men du kan jo få det laget på bestilling fra flere leverandører, både i Norge og fra de som lager settene (HR, KW osv..).

Kun stive fjærer bak blir kreative kjøreegenskaper, og siden dette ikke høres ut som noe banebil bør du nok ikke overdrive hvor stive fjærer du skal ha. Da blir det fort lite trivelig å kjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt sett coilovers liggende på loftet jeg Ivrig86 :-). Kjøpt på scheidemann, men Tuv passer ikke touringen min. Husker ikke merket men er nok ikke av klasse som HR,KW.. . Si ifra om du skulle alikvel være intressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt sett coilovers liggende på loftet jeg Ivrig86 :-). Kjøpt på scheidemann, men Tuv passer ikke touringen min. Husker ikke merket men er nok ikke av klasse som HR,KW.. . Si ifra om du skulle alikvel være intressert.

Ja men det er vell ikke til M3? Er vektforskjell på M3 og vanlig coupe.. Å kitet som står på min er til vanlig coupe så det er altfor mykt... sjekk hva du har da? Å send meg sms på 92471575... passer vell ikke fra stasjonsvogn heller kanskje... Om det er stivhetsjustering på demperene og kanskje stivere fjærer kan det være aktuelt! Prøvd å få taki bildelesenteret for å få god pris på KW 3 i hele dag men di ringer ikke opp igjen så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justerbare dempere har jo nesten alle coilover-sett. Stivere fjærer er verre, men du kan jo få det laget på bestilling fra flere leverandører, både i Norge og fra de som lager settene (HR, KW osv..).

Kun stive fjærer bak blir kreative kjøreegenskaper, og siden dette ikke høres ut som noe banebil bør du nok ikke overdrive hvor stive fjærer du skal ha. Da blir det fort lite trivelig å kjøre. :)

Ikke "billige" varianter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er vell ikke til M3? Er vektforskjell på M3 og vanlig coupe.. Å kitet som står på min er til vanlig coupe så det er altfor mykt... sjekk hva du har da? Å send meg sms på 92471575... passer vell ikke fra stasjonsvogn heller kanskje... Om det er stivhetsjustering på demperene og kanskje stivere fjærer kan det være aktuelt! Prøvd å få taki bildelesenteret for å få god pris på KW 3 i hele dag men di ringer ikke opp igjen så

De jeg har heter ut ifra TUV papirer FKAK51 men 52 står også nevnt (kan ikke tysk (FK Automotive) . Når jeg søker på google er det dette jeg får opp: "for BMW 3er Limo. + Coupe (Typ E46) 04.98 -" , så da passer denne ikke din muligens.

Edit: På kvitteringen og esken står det "FK AK Coilovers til E46 6syl FKAK52TIL"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har heter ut ifra TUV papirer FKAK51 men 52 står også nevnt (kan ikke tysk (FK Automotive) . Når jeg søker på google er det dette jeg får opp: "for BMW 3er Limo. + Coupe (Typ E46) 04.98 -" , så da passer denne ikke din muligens.

Edit: På kvitteringen og esken står det "FK AK Coilovers til E46 6syl FKAK52TIL"

Oki, er FK jeg har på bilen nå... Men er det justeringsskål på fjæra bak? (Det som står på min er uten justering)... Å går det Ann å justere stivheten på demperen? Kunne ikke sendt bilder på 92471575?

Utifra det jeg finner på Google skal det passe å skal være nokså stivt... Å jævlig billig hehe men om du kan få sjekket om det går Ann å stramme demperne så hadde det vært knall! Tviler på det men. Ser du bor i Svelvik å så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det app styrte kw v3 er til e46 m3? I så fall kunne jeg kjøpt det og du kjøpt mitt gamle! Har vanlig manuelt v3

Ja eller det du nevner er jo ekstra utstyr til KW3 da :) Men jeg trenger så fort som mulig!! Men gjerne ta kontakt på 92471575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det delt fjør og demper hos deg?

Anyways, millway.se selger custom fjører fra HR, både lengde, bredde og stivhet, har det selv bak på min e30, verdt å sjekke ut

Ja er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...