Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I senere tid så har motoren blitt glad i å bruke olje i tilleg har den lav tomgangsturtall og for feil koder på lambdasonder..har lest en del at det er feil på oil separatør og ccv plate bak på manifoild.Jeg tenkte på ventilstamme pakninger,men tenkte å høre om deres erfaringer med dette? Den er gått 240000 km

Mvh

Elo

Skrevet

Versjonene av M60 som hadde Nicasil blokk var i endel land med dårlig bensinkvalitet belemret med slitasje av sylinderboringen. Dette viser seg først og fremst på oljeforbruk og ujevn tomgang, spesielt på kald motor. Bare et tips. Finnes mye info om dette, spesielt på engelske forum der dette var et stort problem.

Skrevet

takk for tips..

Den har egentlig fin tomgang bare lavere enn normalt,fusker ikke,og det som er rart er at når den parkeres varm og startes opp etter 15 min så ryker det blått ut av eksosen,derfor tenkte jeg ventilstamme pakninger..

Skrevet
Versjonene av M60 som hadde Nicasil blokk var i endel land med dårlig bensinkvalitet belemret med slitasje av sylinderboringen. Dette viser seg først og fremst på oljeforbruk og ujevn tomgang, spesielt på kald motor. Bare et tips. Finnes mye info om dette, spesielt på engelske forum der dette var et stort problem.

Dette problemet er lite aktuelt om bilen er en norsk bil. Bensinen vi har er lite svovel i.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...