elo1 Skrevet April 30, 2013 Skrevet April 30, 2013 Hei I senere tid så har motoren blitt glad i å bruke olje i tilleg har den lav tomgangsturtall og for feil koder på lambdasonder..har lest en del at det er feil på oil separatør og ccv plate bak på manifoild.Jeg tenkte på ventilstamme pakninger,men tenkte å høre om deres erfaringer med dette? Den er gått 240000 km Mvh Elo
FritzP Skrevet April 30, 2013 Skrevet April 30, 2013 Versjonene av M60 som hadde Nicasil blokk var i endel land med dårlig bensinkvalitet belemret med slitasje av sylinderboringen. Dette viser seg først og fremst på oljeforbruk og ujevn tomgang, spesielt på kald motor. Bare et tips. Finnes mye info om dette, spesielt på engelske forum der dette var et stort problem.
elo1 Skrevet April 30, 2013 Forfatter Skrevet April 30, 2013 takk for tips.. Den har egentlig fin tomgang bare lavere enn normalt,fusker ikke,og det som er rart er at når den parkeres varm og startes opp etter 15 min så ryker det blått ut av eksosen,derfor tenkte jeg ventilstamme pakninger..
Mr.Goodisland Skrevet April 30, 2013 Skrevet April 30, 2013 Versjonene av M60 som hadde Nicasil blokk var i endel land med dårlig bensinkvalitet belemret med slitasje av sylinderboringen. Dette viser seg først og fremst på oljeforbruk og ujevn tomgang, spesielt på kald motor. Bare et tips. Finnes mye info om dette, spesielt på engelske forum der dette var et stort problem. Dette problemet er lite aktuelt om bilen er en norsk bil. Bensinen vi har er lite svovel i.
540is Skrevet Mai 8, 2013 Skrevet Mai 8, 2013 Begynn med å skifte motorlufteventilen bak på innsuget. Går det hull i den blir det røyk, dårlig tomgang og lambdafeil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå