e30 tic Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Hva gjør folk med eldre biler som skal ha gamle typen gass som ikke benyttes lengre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Mener du får kjøpt konvertering kit. Men det endrer bare påfylling tuppene til acen. Gjorde dette selv på min eldre bil. Da jeg fortalt at man kunne bruke den nye gassen. Og det har fungert helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 30, 2013 Forfatter Share Skrevet April 30, 2013 Ok, noen som vet mer om dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bloppe Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 på e34 i vertfall..: http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/AC_upgrade.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Du trenger ikke konvertere noenting og betale en max 600kr med frakt/moms på å fylle på selv med en erstatter som heter maxi frig. http://www.ebay.com/itm/R12-FREON-ADAPT ... b6&vxp=mtr Brukte det på min e39 som jeg kjøpte med ikke fungerende AC, skulle teste om det var bare lite gass og ville ikke bruke 2000kr på verksted. Trenger ikke vakum på anlegget heller. Bare koble på og fylle Har fungert i over ett år nå uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 30, 2013 Forfatter Share Skrevet April 30, 2013 Det der virka genialt så lenge systemet er tett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Det er bare å se i ebaybutikken hans. Trodde det settet hadde "gass" patron med fargestoff til lekasjesjekk. Husker at han var ganske behjelpelig også som selger, så kan trygt anbefales! Du må jo uansett ha på gass for å finne ut om det er lekkasje og dette tror jeg er den billigste måten EDIT: den har visst fargestoff som "standard" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2013 Jeg blir å teste dette,takk for tips. Det vanlige er jo vakumere først. Da har man utelukket lekkasje før gassen går i lufta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 Kjøpte det settet der selv. Og det fungerte godt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 Joda, skjønner poenget med vakumering, men man finner jo ikke ut nøyaktig hvor og hvor store lekkasjene er om det er mer enn en lekkasje i systemet. Trenger jo å fylle på gass med fargestoff uansett for å finne nøyaktig ut hvor alle er hen Tror man skal bruke uv lampe til dette? Slapp heldigvis unna siden systemet viste seg å være tett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 Bedrifter som driver med AC har erstatningsgass som brukes på eldre systemer som er beregna på R12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 R134a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 R134a Var ikke det den som brukes i nye anlegg a? Kan finne ut i mårra tidlig uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2013 Joda, gamle er R12 og den om brukes nå er 134a skal sjekke med kjølegjengen her lokalt så får vi se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 Kanskje har noen av kjølegutta R12 på lur også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå