gelber Skrevet Mai 1, 2013 Skrevet Mai 1, 2013 Hei! Når jeg skulle bytte kuleleddet bak på min e39/520i så vil ikke den lange bolten gjennom svingarmen og integralarmen. Hvis jeg presser svingarmen ned med et brekkjern så blir det veldig skjevt i forhold til hullet gjennom kuleleddet. Noe som har noe peiling på hva jeg kan gjøre?
gelber Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Skrevet Mai 1, 2013 Hei. Jeg har prøvd men da blir det veldig skjevt mellom hulene. Når jeg løfter opp spindelen så går ikke den rett opp men litt sånn på skrått
Odd-M Skrevet Mai 1, 2013 Skrevet Mai 1, 2013 Det har fungert for meg hver eneste gang på flere bilmerker, med de midlene jeg har i en vanlig utstyrt garasje. Prøv å jekk litt opp og ned, vri på spindelen med håndmakt og flytt på svingarmen til du får bolten til å entre. Egentlig ikke noe hokus pokus.
gelber Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Skrevet Mai 1, 2013 Jeg vet det burde gå nok så greit. Men jeg brukte over 5 timer på det i går hehe Uansett hvor mye jeg prøver å dytte, jekke eller vri så er det vist umulig å rette begge hullene. Hullet fra svingarmen kommer ca 2-3cm til høyre for kuleleddet
Odd-M Skrevet Mai 1, 2013 Skrevet Mai 1, 2013 Husker jeg rett fra E39, så står spindelen i den nedre bærekulen (såkalte knikeforingen) og i to stag i toppen. Prøv å løsne de to i toppen for å få fritt spillerom, monter bolten til bærekulen og remonter stagene i toppen. Synes helt ærlig det høres helt merkelig at hullene ikke vil gå overens...
gelber Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Skrevet Mai 1, 2013 Det skal jeg prøve Jeg skal ned i garasjen om en halvtimes tid. Synes også det er veldig merkelig men ja... Hadde det hjulpet å tømme belgen fra luftfjæren tror du?
Odd-M Skrevet Mai 1, 2013 Skrevet Mai 1, 2013 Det spiller vel ingen rolle så lenge du klarer å løfte/jekke den opp. Svingarmen er festet i to punkt i traversen bak og skal ikke bevege seg noe mer enn opp og ned.
Alpejohn Skrevet Mai 1, 2013 Skrevet Mai 1, 2013 Jeg prøvde dette første gang uten og tømme belgen, og det var et helvete. Alt sto i spenn og var helt håpløst. Tappa ut lufta, vips så var det MYE kjekkere og lettere og holde på. Jeg kobla vel fra boksa til nivåreg inn i boksen vedsiden av batteriet, men du kan også koble fra batteriet. Slik at den ikke pumper mens du tapper lufta. Lufta tømmer du enkelt ved og løsne skruene i skøyten bak batteriet. Bare og løsne de slik lufta begynner og lekke ut
gelber Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Skrevet Mai 1, 2013 Sånn. Det gikk når jeg tømte belgen Som et bonus kan dere se åssen det gamle leddet så ut Takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå