Gå til innhold

djwik's e39 525tds

Djwik
 Share

Anbefalte innlegg

har en følse av at  5 serie bmw ikke liker meg noe serlig for det skjer altid noe faen skap med 5 seriene jeg eier men 3 seriene har funka fint
har nesten begynt å tro at siden jeg hoggde 535en jeg hadde som jeg ikke sku ha gjort så skal liksom bilene straffe meg med topp -pakninger å annen drit

skulle kjøre denne til hokksund i går og hadde kjørt i ca 1 times tid nesten kommet til drammen
så skjer det tempen stiger som faen og bare luft som kommer ut av radiatorn
så endte jo med og måtte taue bilen hjem langs gamle e18 fra drammen og helt til tønsberg uten servo og nesten ikke bremser

jeg tar ikke i når jeg sier at jeg var forbanna og det blei jo ikke akkurat serlig varmere i bilen heller

og det topp-paknings byttet som ble gjort for ca 2000 km siden med overhalt topp å greier
begynner å tro at det aldri skjedde og att det sansynlig vis blei brukt blokktetting isteden og tatt olje skift

for det har jeg prøvd på denne i dag å nå funker den som den skal igjen

så ser vist ut som at jeg må hive av toppen på denne gitt for se om det pakkning eller sprekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå begynt demontering av topp for og finne ut hvorfor bilen går varm

veit att vannpumpa og termostaten funker for vannet sirkulerer

men kommer luft i systemet ett sted
post-62510-0-52932800-1391964671_thumb.jpost-62510-0-15845200-1391964678_thumb.j

er orginal kammene på disse motorene spisse for jeg synes de ser ut som high lift kammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Når du skal montere vanos igjen så skal du dreie eksoskamaksel med klokka til den er i sperret stilling, når dette er gjort så skal du dytte inn vanosenhetens kileaksel og dreie eksoskamaksel mot klokka til vanosenheten flukter med topp ;) Du må huske at når du skal montere eksoskamaksel igjen så skal den først trekkes til med et moment på 5nm før den skal trekkes til med et moment på 22nm ;) Visst det er noe du trenger hjelp til så mener jeg at jeg har et hefte med åssen dette skal gjøres, visst du trenger det så skal jeg nok få scannet det inn for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Update

Har nå fått tatt av toppen og kan si at topp-pakningen ser relativt ny ut er ingen skade på den i hvertfall så var nok sant at topp-pakningen ble byttet for ca 2000km siden

Har også sett på topp og blokk etter sprekker kunne ikke se noe slikt heller men når jeg løsnet topp boltene så var det 1 bolt som løsnet veldig lett og det er den som er merket som nr 1 i boka når det gjelder tiltrekkings momentet

Fikk også selvfølgelig ødelagt noen av gjengene til topp boltene i blokka for de som lurer så dro jeg til før jeg løsnet vær bolt

Så jeg må antagelig bytte motor alikevell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...