Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det blir nye smidde h profil råder fra kimmit. Stempler blir originalt.

Arp bolter.org stålpakkninger. Lager fra vac. 900cc dyser. Vag coiler. Megasquirt sprut. 2 plata tilton Clutch og aluminium svinghjul. 2,5kg tror jg..

:shock::shock:#-o#-o

( ref til Signaturen min ;) )

Skrevet

Hvorfor slenger folk med trøtte biler med dyrere sprut, dritt om MS egentlig? ...Dere klarer ikke 288 miles i toppfart vel?! Det sitter MS i flere biler som kjører på saltslettene, deriblant en som har rekord i sin klasse. Fungerer det for de, så fungerer det for norske fjøsprosjekter også:) Mange biltrimmere som holder seg trofast til MS, deriblant Roman (turbobanditen).

Skrevet

MS er konge om det blir satt opp skikkeleg og for seg gjort!! MS blir brukt på 1000+ hk bilar den dag i dag, og det funker :)

Skrevet

Jg har bygd såpass med Bmw motorer nå. Å jg setter ikke på deler jg jeg ikke vet om funker. Har kjørt ms i 6 år. Og Benka 800hk i en m20 på 2,2bar. Så tror nok ikke jg gidder å kaste bort 10 20k ekstra for noe jg ikke merker forskjell på.....

Skrevet
Blir du så jævli fyrt av ms skitslenginga att du ikkje klare å svare på spørsmåla mine ?

Hehe vanos ja. Den blir blokkert:) tror det blir såpass bra register allikevel. Så dropper vanos i førsteomgang.:)

Skrevet
Om det er Anders du bruker på MS så er det iallefall bra greier! Dette kommer til å bli et sykt bra oppsett, men hvorfor så lett svinghjul? :)

Mvh

Ja Anders som skal bygge sprut å montere:) så er ikke redd for at det ikke funker:) nå husker jg ikke helt vekt men mener det var mellom 2,5 og 4 kg. Var det dem hadde på vac:)

Skrevet

MS sprut Kristiansen edition er ikke det samme som vanlig MS sprut. Husk på det! Han har bygd over 160 custom bokser de siste årene, ifølge ham selv funka det knirkefritt. Og alle er basert på MS1 (!!). Har mine store tvil til at det finnes noen i Norden som er mer kompetent på MS enn han. Så han senest i sving på S54 turbo på onsdag.. med 4000kr sprut :lol:

Funka utmerket.

Megasquirt er et sprut for selvhjulpne folk, det sier MS folka selv. Det er såpass billig at de som normalt ikke ville kosta på seg sprut (og neppe har noe i nærheten av forståelse for motorstyring) kjøper det og kokkelerer med det selv. Ikke rart det går galt! Ser bare enkelte tråder på PPF forumet om MS sprut så ser du at innstalasjonen gjøres i beruset tilstand med kabelsko og "prøv her og prøve der" holdning. Leser dere Megasquirt manualen så forstår dere at dette er som å kjøre fly. Alt må læres fra scratch. Og tar man det ikke seriøst så går det til slutt galt.

Skrevet
jeg liker personlig ikke ms. men gjøres det riktig kan det virke bra i forhold til prisen. dette prosjektet har jeg tro på. hvilken turbo skal du kjøre med?

Ja jg har vært fornøyd med ms:) til den bruken jg skal ha det til. Så blir det nok ikke effekten som blir noe problem:) blir garett turbo. Men husker ikke målene. 92mm eksos hvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...