Superbeetle Skrevet Mai 3, 2013 Share Skrevet Mai 3, 2013 Jeg var litt i samme situasjon da jeg var yngre, jeg ville bli motorsykkelreperatør men endte opp med allmennfag og div økonomi-studier før jeg som 25åring gikk lei og fullførte læretiden min som mc-reperatør..(hadde skolen fra før).. Nå er jeg vel igrunn der jeg kunne vært for 7-8år siden... Jeg jobber hos Harley Davidson og får drive med mye variert arbeid inkl å ha ansvar for motortuning/dynobenk. Når det gjelder bilfag så er inntrykket mitt at man ikke får så mye teknisk kunnskap eller mulighet til å gjøre noe av det som er "gøy" med bil.. De bilverkstedene jeg har hatt kontakt med har dårlig teknisk innsikt og mest fokus på effektivitet og delebytting.. Men slik blir det vel når 80% av kundene ikke har noe særlig greie på tingene og bare vil ha en billig service.. Hadde jeg fått velge på nytt så ville jeg blitt maskin eller elektro -ingeniør Det er ikke alltid like gøy å ha hobbyen sin som primærinntekt heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet Mai 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2013 Jeg var litt i samme situasjon da jeg var yngre, jeg ville bli motorsykkelreperatør men endte opp med allmennfag og div økonomi-studier før jeg som 25åring gikk lei og fullførte læretiden min som mc-reperatør..(hadde skolen fra før)..Nå er jeg vel igrunn der jeg kunne vært for 7-8år siden... Jeg jobber hos Harley Davidson og får drive med mye variert arbeid inkl å ha ansvar for motortuning/dynobenk. Når det gjelder bilfag så er inntrykket mitt at man ikke får så mye teknisk kunnskap eller mulighet til å gjøre noe av det som er "gøy" med bil.. De bilverkstedene jeg har hatt kontakt med har dårlig teknisk innsikt og mest fokus på effektivitet og delebytting.. Men slik blir det vel når 80% av kundene ikke har noe særlig greie på tingene og bare vil ha en billig service.. Hadde jeg fått velge på nytt så ville jeg blitt maskin eller elektro -ingeniør Det er ikke alltid like gøy å ha hobbyen sin som primærinntekt heller Skjønner dette, alt dere sier er lærerikt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 En ting jeg fort oppdaget er at å skru på bil er ikke en heksekunst, hvis du er praktisk anlagt og bevæpner deg med en haynes manual, en venn som kan litt mer enn deg, google og en sekser med øl går det meste til slutt. Skal jeg gi deg et tips blir det å drite i hva du vil ha som hobby, og heller utdanne deg så du kan ha en jobb som DU intresserer deg for og kan tenke deg og holde på med i noen år. Men det er jo ikke farlig om du gjøre ferdig det du holder på med nå for så å bynne på noe nytt hvis du finner ut etter 5 år at dette er ikke noe for deg; du vil heller bruke livet ditt til å hjelpe andre som prest eller at du vil bli politi. Du må alltid huske at det å ha utdanning innenfor flere felter ALDRI er negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 Jeg valgte TIP, så kjøretøy linja, jeg ville bli mekaniker siden jeg er meget glad i å skru bil! Endte opp med at jeg ikke fikk lærlingplass grunnet vanskelige tider under finanskrisen! Endte opp med midlertidig jobb, så gikk jeg ett år skole, kjemiprosess linjen! Jobber idag som lærling i AS Norske Shell og er meget fornøyd! Bedre å ha en jobb med god inntekt, og heller ha råa til å skru bil, enn å ha en jobb der man skrur bil, men ikke har råa til å skru på egen bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2013 Jeg valgte TIP, så kjøretøy linja, jeg ville bli mekaniker siden jeg er meget glad i å skru bil! Endte opp med at jeg ikke fikk lærlingplass grunnet vanskelige tider under finanskrisen! Endte opp med midlertidig jobb, så gikk jeg ett år skole, kjemiprosess linjen! Jobber idag som lærling i AS Norske Shell og er meget fornøyd! Bedre å ha en jobb med god inntekt, og heller ha råa til å skru bil, enn å ha en jobb der man skrur bil, men ikke har råa til å skru på egen bil Godt sagt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå