Clevion Skrevet Mai 5, 2013 Skrevet Mai 5, 2013 Heisann. Nå i det siste etter at kuldegradene har forsvinni så driver turtallet og bouncer/hopper litt når motorn er kald. Plutselig hopper den ned i 500, den nest siste streken også kan det gå opp til 1000 igjen, også hopper ned til 500 som er litt for lavt. Det har hendt at motoren har stoppa engang pga for lavt turtall (er automat så skal jo egentlig bli for lavt til at den stopper) også har jeg vært borti at servoen har blitt drit hard i et sekund, også har den blitt lett igjen, så også at turtallet var lavt. Men når motoren er varm og har gått i 10 minutter, så holder den seg pent på 800 rpm. Det var ikke noe problem med dette i vinter, da gikk den fint. Det begynte litt før jeg hørte tikking fra motoren pga olje, så fikk ordna med olje og tenkte det kanskje var grunnen, men viste seg at det ikke var det alikevel? Noen som har vært borti noe sånt? Er 2001 modellen, facelift med 2.2L 170hk automat vis det har noe og si.
bmw-520i Skrevet Mai 5, 2013 Skrevet Mai 5, 2013 falsk luft? lamda? lmm? vert og sjekke det først. så kan du vel sjekke veivaksel og kamaksel giver etter på .
Clevion Skrevet Mai 15, 2013 Forfatter Skrevet Mai 15, 2013 falsk luft? lamda? lmm? vert og sjekke det først. så kan du vel sjekke veivaksel og kamaksel giver etter på . Aner ikke hvordan jeg kan sjekke noen av delene du lister opp, veit du om noen DIY som viser? Kan det være dårlige plugger? Bilen har gått 198000 nå, og sist service var utført på 166000.
Lamek Skrevet Mai 15, 2013 Skrevet Mai 15, 2013 Sjekk den slangen som går fra luftfilterboksen til innsuget.. Den pleier og sprekke og da blir motoren tullete.
lagunilla Skrevet Mai 15, 2013 Skrevet Mai 15, 2013 En liten tips. Kjøp startgass (59,- hos biltema) og sprut på slanger som går fra luftfilterboksen og til motoren. Hvis det er vakumlekkasje så skal motoren reagere. Eller så kan du ta en diagnose test. Det er flere som tar diagnose test her på forumet, inkludert meg. Se "Den store diagnose tråden" og se hvem som befinner seg nærmest deg.
Clevion Skrevet Mai 18, 2013 Forfatter Skrevet Mai 18, 2013 Sjekk den slangen som går fra luftfilterboksen til innsuget.. Den pleier og sprekke og da blir motoren tullete. Det kan ikke være noe med ICV (Idle Control Valve)? Har lest litt rundt på nettet, og noe av det samme har jeg sett at det var ICV, automatkasse olja som er dårlig. Jeg tror ikke den tenner kun på 5 sylindre, jeg regner med at jeg hadde lagt merke til når den bomtenner? Noen innspill? Har en film på telefonen som viser hvordan turtallet oppfører seg som jeg kan legge opp på youtube vis det vil hjelpe? <- link til video.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå