Gå til innhold

Defekt AC/climacontroll 2000mod E46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ha tatt AC sjekk mtp lekasjesjekk og fylling av gass.

AC er fortsatt helt død og ikke noe forskjell om den er av eller på. Noen forslag?

Dette er da den typen med klimakontroll.

En annen sak: Da klimakontrollen står i auto eller på full varme opp på rutene kan det hende den også stopper helt. Misstenker viftemotstanden for å fjuske der, men noen andre ting som kan ha innvirkning. Eller kan disse to nevnte feilene ha noe med hverandre å gjøre?

Skrevet

Et forslag som kan virke teit.. Har du vridd det hjulet mellom midterste viftespjeldene ned mot kald/blå? Hehe.

Og hvis alt det andre er i orden (gass og ingen lekkasje), vil jeg anta at det kan være selve ac kompressoren, som blir drevet av reimene.

Edit: Mener også noen her inne har nevnt at AC ikke virker (hensiktsmessig) hvis det er så og så kaldt ute. Men husker dessverre ikke temp og om det gjaldt eldre BMW eller nyere. Hehe

Skrevet

Ha,ha, ja den er på blått ja :mrgreen:

Ja, tenkte om det er noe følere i systemet som overstyrer ac for å slå inn?

Skrevet

Tror det skal være en form for termostat på HVAC panelet, som måler temp i kupeen mot det den blåser ut. Men det burde fortsatt komme kald luft, om defekt, vil jeg tro.

Skrevet

Sjekka opp litt idag, fant da ut at ac kompresoren ikke slår inn. Hjulet barre surrer rundt uten at clutchen på den slår inn. Hva bestemmer at den skal slå inn eller ut?

Skrevet

AC kobler ut ved temp under 3 grader, for å ikke skade systemet.

Prøv å kjør strøm rett der pumpe får styrestrøm. Starter den ikke da heller, er nok kompressor/clutch død :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Takk for tilbudet, vet ikke om den er gåen riktig ennå. Fant ut at klimastyringa er ettermontert i bilen. Altså det var vanlig vriknotter før. Så kan være noe som mangler i systemet. Bare skaffe skjemaer på ting først så sjekke litt. Men skal ha den i bakhodet om jeg trenger.

• 4 weeks later...
Skrevet

Ikke funnet ut så mye mere her enda, men nå har coupevifta plutseluig begynt å gå av seg selv ved noen anledninger da tenninga står i null og bilen er låst. Setter meg inn i bilen og da går vifta av seg selv :roll:

Virker som noe med no minus problematikk, men forslag taes imot med takk :)

Skrevet

Var det vriknotter før mangler du noen spjeld osv. Relativt vanlig snarvei å ikke montere dette.

Koster 2245 på Koed. Delenr 64 50 0 029 507

• 4 weeks later...
Skrevet

Oppdatere litt her, funnet ut at viftemotstanden er gåen så den som lager krøll på styringa der. AC anlegget har nok hatt en liten lekasje, fylte her om dagen igjenn med sporstoff for å se hvor det lekker. AC har fungert i fire dager nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...