Ivrig86 Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2013 mens jeg har noen som faktisk kan litt her 1 kjapt spørsmål, har en helt orginal e39 2003 model, har 255/30/18 dekk bak, og 225/35/18 fremme. skal instalere supersport black evolution med justerbare dempere nå, å lurer påå hvordan det bir med plass? har ikke noe særlig peiling merka at når jeg har jekk opp bilen så tar bak dekke i plasten innenfor dekket føltes det som. men det er kun når jeg jekker den helt opp. å blir disse veldig stive? er ikke så mye jeg får gjort nå siden jeg har kjøpt de. Nå har jeg akkurat kjørt til lillehammer fra drammen å merker gooood forskjell på bilen!! Å på di drittmotorveiene oppover her så merker mann at den er mye stivere!! Men ikke sånn jææævlig stivt... Spørs hva mann er vant til =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2013 Du har control+, ivrig86? Hva pris fikk du dem for? http://gsbildeler.no/nettbutikk/vare/172/2279036 Dette har jeg =) Men om noen skal ha noe stivt å har tid til å vente 2-3 uker så ville jeg kjøpt spax isteden... det blir STIIIVT ifølge "Ryeng" =) Om mann skal ha bilen veeeeeeldig lav uten å subbe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Var ihvertfall en av forhandlerne som skrev i nettbutikken at black evo med hardhetsregulering (control +) ikke kan bli like stivt som vanlige justerbare black evo. IKKE kan bli like stivt? Meninga med justerbare dempere er vell å få det stivere? Haha. Nå er det skikkelig irriterende at jeg ikke finner det igjen. Men klikket meg gjennom flere nettbutikker når jeg så på control +, og der sto det altså at det ikke ble like stivt som vanlig black evo. Ikke store forskjellen, men forskjell none the less. Kanskje meningen med hardhetsjustering er å få det mykere, dersom black evo blir for stivt for deg! Hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Var ihvertfall en av forhandlerne som skrev i nettbutikken at black evo med hardhetsregulering (control +) ikke kan bli like stivt som vanlige justerbare black evo. IKKE kan bli like stivt? Meninga med justerbare dempere er vell å få det stivere? Haha. Nå er det skikkelig irriterende at jeg ikke finner det igjen. Men klikket meg gjennom flere nettbutikker når jeg så på control +, og der sto det altså at det ikke ble like stivt som vanlig black evo. Ikke store forskjellen, men forskjell none the less. Kanskje meningen med hardhetsjustering er å få det mykere, dersom black evo blir for stivt for deg! Hehehe EDIT: Her har Polardego fra partsandretards skrevet om dem og bekrefter det jeg fant et eller annet sted: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=191191 "I tillegg så er det kommet en Control + variant, der du kan justere trykket på demperne. Også her har KW vært med i bildet og resultatet er et prisgunstig sett med mulighet for justering. Vær oppmerksom på at disse settene ikke lar seg justere stivere enn det ordinære Black Evolution settet men fordelen er at man kan får økt komfort og perfekt balanse i bilen." Dette kan jo tolkes på 2 måter..1 blir ikke like stiv...2 blir ikke stivere, så kan bare justeres mykere ift andre settet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2013 Se der ja... Høres ut som det blir like stivt, men ikke stivere ja Ikke no poeng i å kjøpe med justerbare dempere da med andre ord om mann skal ha det så stivt som mulig... Litt høyere akselvekt på det justerbare da =) Men 2000kr dyrere, men uansett neste gang jeg skal ha et coilovertid får jeg ta meg til til å vente på noe skikkelig som feks spax =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Jeg blir seriøst ikke klok på det coilover greiene ass. Vurderer Supersport black evo UTEN hardhetsjustering. Men med dette har jeg etter litt søking på nettet fått inntrykk av at man ikke får bilen LAV nok?(hvor mye senker dette?) Fikk også vite dette om Supersport: "jeg ville ikke kjøpt de jeg har nå en gang til, men det er pga hjelpe fjøra som ikke har en sentrerings støtte. Det jeg mener er at originalt er det fjør skåler som holder alt på plass. men her er det ingenting, bare presset mellom topp og bunn av demper. dette gjør at fjøra sklir rundt på demperen og hopper ut av senter og lager unødvendige "klunge" lyder." Vurderer også FK Highsport som jeg har fått et knalltilbud på, og dette veit jeg senker mer enn nok. men dette har jeg fått inntrykk av at ikke blir STIVT nok. Da får jeg ikke den høyden jeg vil ha uten å subbe. Og jeg har ikke råd til Spax RSX eller KW V2 som jeg aller helst skulle hatt. Noen tips? så jeg får trykka KJØP på coilovere snart :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moeraa Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 mens jeg har noen som faktisk kan litt her 1 kjapt spørsmål, har en helt orginal e39 2003 model, har 255/30/18 dekk bak, og 225/35/18 fremme. skal instalere supersport black evolution med justerbare dempere nå, å lurer påå hvordan det bir med plass? har ikke noe særlig peiling merka at når jeg har jekk opp bilen så tar bak dekke i plasten innenfor dekket føltes det som. men det er kun når jeg jekker den helt opp. å blir disse veldig stive? er ikke så mye jeg får gjort nå siden jeg har kjøpt de. Nå har jeg akkurat kjørt til lillehammer fra drammen å merker gooood forskjell på bilen!! Å på di drittmotorveiene oppover her så merker mann at den er mye stivere!! Men ikke sånn jææævlig stivt... Spørs hva mann er vant til =) hehe, faen, håpte det ikke skulle bli så forbanna stivt er vant til orginale e39 fjærene jeg men men, Hjort er hjort og sel er sel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Jeg blir seriøst ikke klok på det coilover greiene ass. Vurderer Supersport black evo UTEN hardhetsjustering. Men med dette har jeg etter litt søking på nettet fått inntrykk av at man ikke får bilen LAV nok?(hvor mye senker dette?)Fikk også vite dette om Supersport: "jeg ville ikke kjøpt de jeg har nå en gang til, men det er pga hjelpe fjøra som ikke har en sentrerings støtte. Det jeg mener er at originalt er det fjør skåler som holder alt på plass. men her er det ingenting, bare presset mellom topp og bunn av demper. dette gjør at fjøra sklir rundt på demperen og hopper ut av senter og lager unødvendige "klunge" lyder." Vurderer også FK Highsport som jeg har fått et knalltilbud på, og dette veit jeg senker mer enn nok. men dette har jeg fått inntrykk av at ikke blir STIVT nok. Da får jeg ikke den høyden jeg vil ha uten å subbe. Og jeg har ikke råd til Spax RSX eller KW V2 som jeg aller helst skulle hatt. Noen tips? så jeg får trykka KJØP på coilovere snart :s fjørene sitter løst foran på min når jeg jekker opp bilen, men aldri oppdaga noe klunking. har riktignok ikke supersport men høres ut som det er ganske likt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2013 Jeg blir seriøst ikke klok på det coilover greiene ass. Vurderer Supersport black evo UTEN hardhetsjustering. Men med dette har jeg etter litt søking på nettet fått inntrykk av at man ikke får bilen LAV nok?(hvor mye senker dette?)Fikk også vite dette om Supersport: "jeg ville ikke kjøpt de jeg har nå en gang til, men det er pga hjelpe fjøra som ikke har en sentrerings støtte. Det jeg mener er at originalt er det fjør skåler som holder alt på plass. men her er det ingenting, bare presset mellom topp og bunn av demper. dette gjør at fjøra sklir rundt på demperen og hopper ut av senter og lager unødvendige "klunge" lyder." Vurderer også FK Highsport som jeg har fått et knalltilbud på, og dette veit jeg senker mer enn nok. men dette har jeg fått inntrykk av at ikke blir STIVT nok. Da får jeg ikke den høyden jeg vil ha uten å subbe. Og jeg har ikke råd til Spax RSX eller KW V2 som jeg aller helst skulle hatt. Noen tips? så jeg får trykka KJØP på coilovere snart :s fjørene sitter løst foran på min når jeg jekker opp bilen, men aldri oppdaga noe klunking. har riktignok ikke supersport men høres ut som det er ganske likt. Mine lager også litt lyder ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2013 Jeg blir seriøst ikke klok på det coilover greiene ass. Vurderer Supersport black evo UTEN hardhetsjustering. Men med dette har jeg etter litt søking på nettet fått inntrykk av at man ikke får bilen LAV nok?(hvor mye senker dette?)Fikk også vite dette om Supersport: "jeg ville ikke kjøpt de jeg har nå en gang til, men det er pga hjelpe fjøra som ikke har en sentrerings støtte. Det jeg mener er at originalt er det fjør skåler som holder alt på plass. men her er det ingenting, bare presset mellom topp og bunn av demper. dette gjør at fjøra sklir rundt på demperen og hopper ut av senter og lager unødvendige "klunge" lyder." Vurderer også FK Highsport som jeg har fått et knalltilbud på, og dette veit jeg senker mer enn nok. men dette har jeg fått inntrykk av at ikke blir STIVT nok. Da får jeg ikke den høyden jeg vil ha uten å subbe. Og jeg har ikke råd til Spax RSX eller KW V2 som jeg aller helst skulle hatt. Noen tips? så jeg får trykka KJØP på coilovere snart :s Hjelpefjæra må av for å få den lav ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå