Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt noen som har gjort hærværk på bilen, og puttet flytende såpe på tanken :evil:

har ikke startet bilen, for er ikke sikker på hvor mye dem har hatt på bilen.

lurer på om jeg må ta ned hele tanken og tømme/rengjøre den?

har en bmw e46 320D..

svar motas med stor takk!!!

Skrevet
Siden såpe er såppas tykt så ville jeg nok tatt av tanken å få spylt den skikkelig

ja det var det jeg tenkte og gjøre, men har du noe erfaring med og ta ned en tanke, for noen sier at det er mye arbeid, og noen sier at d ikke tar så lang tid. Har ikke fått sedt under bilen enda, om hvor den ligger...

Skrevet

Er nok litt arbeid. Må ned med mellomaksling iallefall, og sikkert deler av eksosen.

Så er nok en fordel å ha tilgang til bukk.

Du kan jo evt tappe tanken vis du ikke får den flyttet, så spylt nedpå noe avfetting og så vann. Vente et par dager så det tørker skikkelig og fylle diesel samt krysse fingre og det som er.. ;)

Skrevet
Er nok litt arbeid. Må ned med mellomaksling iallefall, og sikkert deler av eksosen.

Så er nok en fordel å ha tilgang til bukk.

Du kan jo evt tappe tanken vis du ikke får den flyttet, så spylt nedpå noe avfetting og så vann. Vente et par dager så det tørker skikkelig og fylle diesel samt krysse fingre og det som er.. ;)

Takk for svar :) ja må bare krysse alt som kan krysses, og håpe på at jeg får alt bort, og at jeg ikke blir plaget senere...

Skrevet

Fylle tanken med varmtvann, tømme dette ut igjen et par ganger og blåse luft nedi et par dager. Da burde du få ut såpe og deretter fuktighet.

Kjip sak!

Skrevet

Kjøpe liten 12v sugepumpe på biltema å tynn slange som er lett å få forbi sperrelokket,fyll på litt diesel å gjør det et par ganger,jævlig irriterende når folk gjør sånt

Skrevet

Såpe reagerer på bensin/ diesel. Den blir til en slags hard ekspanderende masse så jeg ville nok fått den rengjort skikkelig. Er det ikke et mannlokk inni bilen som du kan åpne? Tror varmtvann blir den beste løsningen.

Skrevet

Går ut i fra at E46 har ei luke under bakesetet, der man kommer til nivåføleren i tanken.. Tar man ut denne får man et lite hull og man får sett hvordan det ligger an.

Tror ikke det er allverdens jobb heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...