SweetBMW Skrevet Juli 17, 2013 Skrevet Juli 17, 2013 Batteriet har en ladning på pluss polen ja. Du kan ikke bytte batteri helt uten videre til annen type. Da må bilen kodes for å godta nye batteriet. Det kan være en sånn IBS føler som forårsaker dette, mnen det er ikke alle 1 serie som har dette. Og den sitter på minus polen, en liten 2 pins kontakt. Blå i farge evt svart.
bjorneoen Skrevet Juli 17, 2013 Forfatter Skrevet Juli 17, 2013 Batteriet har en ladning på pluss polen ja.Du kan ikke bytte batteri helt uten videre til annen type. Da må bilen kodes for å godta nye batteriet. Det kan være en sånn IBS føler som forårsaker dette, mnen det er ikke alle 1 serie som har dette. Og den sitter på minus polen, en liten 2 pins kontakt. Blå i farge evt svart. Takk!: ) Har både datamaskin og DIS så har det jeg trenger for å kode bilen til det nye batteriet Har ikke IBS på min. Kommer til å kjøpe et Sonnak Powerline SA852 batteri med 85AH, dette har lik polstilling og gulvfeste og passer med målene jeg tok i batterikassa på bilen! Dette bør holde! Og som jeg har skjønt det så har jeg mange muligheter for å kode dette!! Trodde jeg kunne bruke DIS men det kan jeg ikke siden jeg skal endre kapasitet... Så derfor må jeg: 1. Installere nytt batteri i bilen 2. Endre VO (Vehicle Order) i CAS og FRM fra -B046 (som er 46AH batteri) til -B090 eller -B080.. (finnes det B085)???? 3. Så kode CAS og FRM med ny VO 4. Så registrere bytte av batteri enten i Tool32 eller Progman, eller DIS! Jeg skal jo kjøpe 85 ampere battery men utifra det jeg ser så kan jeg kun bytte til enten B090 eller B080 i vehicle orderen?? Er det noe som heter B085? Hva tror dere om dette batteriet? Beste serien til Sonnak og det bør vel funke det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå