Kjell Z3 Skrevet Juli 11, 2013 Skrevet Juli 11, 2013 Håndbrekket skal være av, du må passe på at de to justeringsskruene på håndbrekket inne i bilen er slakket helt. Så strammer du på justeringshjulet i trommelen med et skrujern gjennom et bolthull til du kjenner bremsen subber i trommelen. Når du kjenner at hjulet blir litt tungt å dra rundt løser du ett hakk. Så er det bare å gå inn i bilen å stramme de to justeringsskruene brekket er passe stramt.
Mariuse34 Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Skrevet Juli 11, 2013 Hjelper å sette på ny skive til bakhjulene, ikke til forhjulet slik jeg holdt på med
FredrikE24 Skrevet Juli 11, 2013 Skrevet Juli 11, 2013 Fort gjort, driver man slik en kveld er det bare å legge det fra seg, så løser det seg mye enklere etter en lang pause
Mariuse34 Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Skrevet Juli 11, 2013 Definer tungt å dra rundt? Tungt med en hånd? Med to? Satte på nå og hjulet subber så vidt rundt. Hvor langt strammer jeg inne i bilen?
Mariuse34 Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Skrevet Juli 11, 2013 Definer tungt å dra rundt? Tungt med en hånd? Med to? Satte på nå og hjulet subber så vidt rundt. Hvor langt strammer jeg inne i bilen forøvrig?
FredrikE24 Skrevet Juli 11, 2013 Skrevet Juli 11, 2013 Min erfaring er at det skal være greit å dra rundt med hjul på med to hender, men du skal nå ta i litt også. Det som skjer om du strammer for lite, er at du kun sliter ene halvdelen av hver bremsesko samt får dårligere brekkvirkning. Strammingen ved selve håndtaket strammer du til du synes det er nok. Ta med deg fastnøkler i bilen og kjør deg en tur og parker i bakke etc.
Mariuse34 Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Skrevet Juli 11, 2013 Flott! Da er jeg et steg nærmere å passere etterkontroll i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå