bergeee Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Hallo. Har en 725tds som jeg sliter litt med. kjøpte bilen med gåen dieselpumpe. bytta pumpa men ikke tima den. men bilen starter og går. den kan gå lenge helt strøkent. drar godt og alt er greit. men så ut av det blå så begynner den og fjuske. jeg trår gassen i bunn, men virker som om jeg sitter og pumper på gassen. har i dag byttet dieselfilter. i går byttet jeg dieseltanken. er også byttet fødepumpe i tanken. kan ikke fatte og begripe hva dette kan være? så viss noen har noen tips så er jeg evig takknemlig! Mvh Fredrk Berge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Har du sjekket feilkoder? Hvorfor ikke time pumpen? Da er noe eliminert... sent by me, with Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Siden du vet at den ikke er skikkelig innstilt så er jo det første plass du starter.. Og feilkoder, som Rogeren sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2013 nå skal dere høre. har tima pumpa sånn ca. og hadde pumpa vert feil tima så hadde den vell ikke gått helt strøkent lenge? men ja, må få tatt en diagnose på den. i dag begynnte den og lugge noe jævlig så jeg kobla fra batteriet og lot den stå en stund. så funka den greit igjen. men den var dau. så kjørte jeg en stund. så begynnte den og kødde igjen. så er mest sansynlig en elektrisk feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Er motoren tungstartet når den er varm? Du snakker om pumping på gassen. Du kan tråkke gasspedalen helt ned men ingenting skjer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2013 den er veldig lett startet. starter faktisk komisk lett. kan tråkke gassen helt i bunn og ingen ting skjer, så plutselig river den til. også skjer det ikke noe igjen:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Stilleverket står feil, giver på dyse nr 4 eller gasspedalgiver bruker å gjør denne feilen. Siden du har fusking i tillegg så trur jeg på stilleverket eller dyse nr 4 så lenge ikke du har en dyse som står å pisser. Da ville motoren justere jevnheten på motor gangen og vist ikke motoren greier det under fart så får du ikke gi gass heller før motoren har roet seg ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2013 hmm. noe måte og teste dysene på da? og vill en diagnose vise disse feilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Kan jo altids sjekke retur mengden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Kan jo altids sjekke retur mengden Kun på cr motor du kan gjør det. En forkammer motor må det i dyse tester. For å sjekke sprøyte bilde og åpningstrykk. Åpne seg på 160bar. Når motoren fjusker på tomgang så bruker jeg å åpne på en og en dyse rør. Vist ikke motoren får en annen motor gange eller lite forskjell så er det denne dyse som pisser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 hmm. noe måte og teste dysene på da? og vill en diagnose vise disse feilene? Ved bmw diagnose test så kan du se hvem av sylinder som øker mest diesel for å få best mulig motor gange. Kan sikkert gjør det med andre diagnose utstyr også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2013 da skal dette testes! noen tips til bra diagnose utstyr? trenger ikke og være det dyreste. men et som funker greit:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Bmw scanner 1.4 kan brukes. Kjøpes på ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2013 min bil jeg er jo en 1997 mod. er det da obd2 på den? ser at alle de bmw scanner 1,4 er med avlange stikk. mener og si min har rundt? og eventuelt hvor er denne avlange kontakten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=221081465532 Du trenger en overgang fra obd til 20pin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå