bloppe Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Holder på med oljeskift på en 116i, men får ikke av lokket til oljefilteret Har sett på nettet at mange lokk har en 6-kant på toppen som man kan bruke en pipenøkkel på, men dette lokket har ikke det.. Ser ut som om man bare skal bruke håndkraft for å få den av, og det står 25Nm og pil retning med klokken på toppen. 25Nm er ikke mye, så vidt jeg har forstått, så at det ikke er mulig skru det av for hånd syns jeg er rart. Sist oljeskift var hos forhandler. Bilde av lokket: Noen som har tips?
John Kr Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Sikkert dumt å komme med, men for å få filterhuset av så må du vri lokket mot klokka, motsatt vei som pila viser. Ei oljefilter reim / tang så går det greit å få løsnet lokket....
Maxopp Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Jeg brukte en sånn når jeg skiftet olje for noen dager siden. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... er-191421/
bloppe Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Skrevet Mai 10, 2013 Skrur mot klokka ja Mente at det med 25nm og pilen er hvor hardt den skal skrus til, og hvis den skal være skrudd fast med 25Nm så skal det 25Nm pluss et par nm ekstra for å få den løs.. Blir vel ut å ha seg et sånt verktøy i morgen tidlig da. Takk for svar!
Mr.Goodisland Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Det krever ofte mer enn 25nm for å få den løs fordi desse koppene suger seg fast. I tillegg har varmevariasjoner gjort at oringen har tørket litt ut noe som gir mer friksjon. Sist men ikke minst kan jeg garantere at ingen bruker noe verktøy for å dra moment på denne koppen. Derfor er de fleste overtightet. Du klarer en del over 25nm for hånd.
OrjanBmw Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Har egen pipe for dette jeg Tar noe jævlig med plass å ha piper i sliker størrelser da Ta en tur innom biltema, rundt 49 kroner for et universalverktøy for oljefilterhus. alternativt kan du ta turen til salhus der jeg har verkstedet, så kan du sikkert låne en pipe hvis jeg finner den
Hansh Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Ordner seg fort med en tur innom Biltema, har samme filterhus selv.
bloppe Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Skrevet Mai 11, 2013 Du må ha pipe str hundråhelvete for å få opp det lokket, så det kan jeg tenke meg tar plass! Var på biltema å fikk tak i ei tang, så det gikk bra nå takk for hjelp!
OLEZZ Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Det er ikke noe pipe for å få opp de der, men et orginalt verktøy med 27mm pipe på toppen.
OrjanBmw Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 har iallefall metallpiper for filterhus i slike størrelser. Når jeg sier pipe så mener jeg ikke en massiv metallpipe slik som brukes på hjulbolter, men en litt tynnere type i metall/alu. Men ja... de tar plass har vel 20-30 stykk totalt etter diverse oljeskift fra diverse biler. ser noenlunde slik ut:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå