Henrik... Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Når jeg først er i gang. Har søkt litt og finni ut at Castrol TWS motorsport 10-60 er "tingen" til M3'n. Men blir litt forvirra. på Koed sine sider står det at TWS motorsport er "Anbefalet af BMW til alle de nyere M-motore." Men Koed har også Castrol Edge 5-30 som står at er til blant annet "S50 (M3 3,0L + 3,2L), Fyldmængde = 7,00 L (3,0) / 5,5 L (3,2)" Også har dem Edge 10-60 RS som også står at er til nyere M-motorer. Kan noen gjøre meg klok på hva jeg skal velge? Bilen blir brukt kun på sommern til mye cruising med litt gassing+banekjøring et par ganger i løpet av sommern. Er ikke gira på å betale trippel pris hvis det ikke er nødvendig
ehrnst Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Tws er vel erstattet av Edge 10-60. Du er jo ikke nødt til å kjøre castrol, men benytt samme viskositet og tilsvarende oljetyper om du velger et annet merke.
CrZyWiz Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Riktig som Ehrnst sier, du kan f.eks bruke Castrol Edge 10w-60. Du skal ikke bruke disse 5w/0w-30 oljene på denne motoren, disse er tynne som pissvann.
jpse36 Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 rs koster 100kr literen mens TWs koster 160kr literen. jeg betaler gladelig 60kr ekstra for TWs motorsport olja er vel ikke vits å være sparsommelige på motorens blod
Øyvind L. Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 TWS er IKKE nødvendig på BMW sine motorer. Castrol er ikke nødvendig en gang. De som går rundt og tror det er veldig lettlurte SELV om det står på Castrol sine oljekanner og at BMW sier det. Er 1000 meninger om det så prøv deg litt frem, men ville ikke kjørt for tynn olje på den.
Henrik... Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Skrevet Mai 12, 2013 tipper jeg går for Edge 10-60 RS, bra pris og sikkert mer enn bra nok. takk for svar
CrZyWiz Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Stortsett alt av dagens olje er mer en god nok til en gammel M3 motor. Bare pass på å velg riktig tykkelse, noe du da gjør
OLEZZ Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 TWS er IKKE nødvendig på BMW sine motorer. Castrol er ikke nødvendig en gang. De som går rundt og tror det er veldig lettlurte SELV om det står på Castrol sine oljekanner og at BMW sier det. Er 1000 meninger om det så prøv deg litt frem, men ville ikke kjørt for tynn olje på den. Det er greit å bruke en annen fabrikat. Motoren raser ikke av den grunn. Når det er sagt så er det smart å bruke akkurat samme oljefabrikat og type som motoren mest sannsynlig har gått med siden den var ny også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå